کد خبر : 305861
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
-

لزوم تشریح برنامه عملیاتی ایمن سازی رودخانه‌ها و مسیل‌های ورودی تهران

لزوم تشریح برنامه عملیاتی ایمن سازی رودخانه‌ها و مسیل‌های ورودی تهران

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم تشریح برنامه عملیاتی دولت برای ایمن سازی رودخانه‌ها و مسیل ها در نقاط ورود به شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، آقامیری در گفت‌وگو ، با اشاره به سیل شب گذشته در محدوده کن تهران گفت: توپولوژی پایتخت و مشرف بودن بخش کوهستانی در بالادست تهران از یکسو و ورود ۷ رودخانه از کوهستان های بالادست به شهر تهران، طبیعتا دستگاه های متولی را مستمرا بر آن خواهد داشت که اقدامات و تدابیر فنی و اجرایی را به نحوی تعریف و ترسیم نمایند که ورود و عبور ایمن آب در شهر و نهایتا کنترل سیلاب های احتمالی میسر گردد.

وی افزود: در خصوص حادثه رخ داده نیز نظر به اینکه در بالادست شهر تهران بوده، وزارت نیرو و وزارت جهاد متولی اصلی کنترل و مدیریت رودخانه ها و مسیل های بالادست شهر تهران بوده و مدیرت شهری نیز در حیطه جغرافیای درون شهر تکالیف خود را مستمرا انجام می دهد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون می بایست به دقت نحوه عملکرد تأسیسات و سازه های آبخیزداری موجود و توسعه تاسیسات مذکور توسط دولت از یکسو و نیز اقدامات آب منطقه‌ای در خصوص لای روبی، پاکسازی، بهسازی و ایمن سازی رودخانه ها و مسیل های بیرون از شهر و ورودی به تهران را بررسی کرد تا به تحلیل دقیق‌تری از وضعیت رخ داده دست بیابیم.

وی تاکید کرد: نکته قابل تامل آنکه علاوه بر رودخانه کن، رودخانه های متعدد دیگری نیز از کوهپایه‌های بالادست وارد شهر می گردند و اساسا نیاز است که به شکل دقیق برنامه عملیاتی جهت کنترل جریان‌های واریزه‌ای و ایمن سازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در نقاط ورود به شهر را برای مدیریت شهری تشریح شود. ان شاءالله در جلسه هفته آتی صحن شورای شهر این مهم به جدیت پیگیری و مطالبات شهروندان به دقت از دولت و نیز مدیران شهری دنبال خواهد گردید.

لزوم تشریح برنامه عملیاتی ایمن سازی رودخانه‌ها و مسیل‌های ورودی تهران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + هجده =