کد خبر : 318315
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
-

شورای اروپا خواستار تشکیل دادگاهی برای محاکمه رهبران روسی مسؤول جنگ اوکراین شد

شورای اروپا خواستار تشکیل دادگاهی برای محاکمه رهبران روسی مسؤول جنگ اوکراین شد

شورای اروپا به اتفاق آرا خواستار تشکیل یک دادگاه بین المللی ویژه برای محاکمه رهبران روسیه و بلاروس به عنوان مسؤولان جنگ در اوکراین شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، نمایندگان ۴۶ کشور عضو این شورا با اکثریت ۱۰۰ عضو موافق و یک ممتنع، قطعنامه‌ای را تصویب کردند که رهبران غیرنظامی و نظامی را که اقدام به «طراحی، آماده‌سازی، راه‌اندازی یا اجرای» حمله به اوکراین کرده اند، بدون ذکر نام آنها هدف قرار می‌دهد.

مجمع پارلمانی شورای اروپا در نشستی در استراسبورگ گفت: «اگر تصمیم آنها برای راه اندازی این جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین نبود، هیچ تخلف، تخریب، مرگ و خسارات ناشی از آن رخ نمی داد».

این مجمع از کشورهای عضو شورا خواست تا این دادگاه ویژه را با حمایت بیشترین تعداد ممکن از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل دهند.

این انجمن انتظار دارد در اجلاس سران کشورها و دولت های شورای اروپا که در ماه مه در ریکیاویک برگزار می شود، از این پروژه “حمایت سیاسی” به دست آورد.

شورای اروپا شامل ۴۷ کشور است که علاوه بر ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی مانند مولداوی، ارمنستان و آذربایجان را شامل می‌شود.

هفته گذشته، پارلمان اروپا که نماینده ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا است، متن مشابهی را با ۴۷۲ رای (۱۹ رای مخالف و ۳۳ رای ممتنع) تصویب کرد.

شورای اروپا خواستار تشکیل دادگاهی برای محاکمه رهبران روسی مسؤول جنگ اوکراین شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − هفت =