کد خبر : 319920
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
-

خبرنگاری حفره‌ی بزرگ امنیتی در کشور/ تجلیل فرماندار قائم‌شهر از حامی اغتشاشات در روز خبرنگار

خبرنگاری حفره‌ی بزرگ امنیتی در کشور/ تجلیل فرماندار قائم‌شهر از حامی اغتشاشات در روز خبرنگار

به گزارش عصرقائم، خبرنگار بعنوان چشم بیدار جامعه و رسانه بعنوان رکن چهارم جامعه جهانی است که اگر بدرستی ایفای نقش کند بسیاری از مشکلات در همه‌ی امور کاهش خواهد یافت. رسانه آنقدر تاثیرگذار است که دشمنان جمهوری اسلامی آن را به خوبی متوجه شده‌ است و بوسیله این ابزار توانست فرهنگ ما، اقتصاد ما و

به گزارش عصرقائم، خبرنگار بعنوان چشم بیدار جامعه و رسانه بعنوان رکن چهارم جامعه جهانی است که اگر بدرستی ایفای نقش کند بسیاری از مشکلات در همه‌ی امور کاهش خواهد یافت.

رسانه آنقدر تاثیرگذار است که دشمنان جمهوری اسلامی آن را به خوبی متوجه شده‌ است و بوسیله این ابزار توانست فرهنگ ما، اقتصاد ما و دیگر موضوعات ما را دچار اختلال کند.

فتنه‌هایی که سالیان قبل هر ده سال در کشور ایجاد می‌شد و اوضاع داخلی کشور را دچار ناآرامی و تزلزل می‌کرد اکنون بازه زمانی‌اش بسیار کوتاه شده است تا حدی که اگر غفلت کنیم و هوشیار نباشیم بلایی چون سوریه بر سر ایران عزیز می‌آورند.

به گفته مقام معظم رهبری ” دشمن از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد”

بزرگواران مسول در کشور دولتی‌ها و لشگری‌ها آیا آرایش شما جنگی است؟ شما در رسانه همانگونه که در ۸ سال دفاع مقدس فرماندهان آن زمان کار کردند کار می‌کنید؟ آرایش جنگی‌تان چگونه است که اینگونه دشمن به فرهنگ، به اقتصاد، به امنیت، به آرامش حمله می‌کند.

وقتی هر روز شایعه هات و دروغ های مختلف در بستر رسانه و فضای مجازی پخش می‌شود و پشت بند آن شاهدیم که جایگاه‌های سوخت ما صف‌های طولانی تشکیل می‌شود این یعنی دشمن گام به گام با اذهان مردم بازی می‌کند تا به مقاصدش برسد.

خبرنگاری متاسفانه تنها شغلی است که در و پیکر ندارد، هرجای دنیا هر شغلی بخواهی بگیرید باید دوره ای بگذرانی و خودت را جایی معرفی کنی مثلا اگر قرار واحد صنفی بزنید و لبنیات بفروشی باید در کلاس شرکت کنی مدرک لازم بگیری و بعد در اتحادیه ثبت شوی تا مجوز واحد صنفی بگیری اما در قائم‌شهر همه چیز اینگونه است الی خبرنگاری ‼️

به همین دلیل یکی از حفره‌های امنیتی بزرگ در کشور خبرنگاری است و جاسوسان زیادی در پوشش خبرنگار را شاهد بودیم چه بسا افرادی که اکنون مشغول به جاسوسی هستند و شناسایی نشدند و در کنار مسولان شهری و استانی مشغول به کارند.

۱۷ مرداد در تقویم به احترام شهید عزیز صارمی بعنوان روز خبرنگار است که معمولا این روز را به احترام زحمتکشان عرصه خبر مراسمات متعددی گرفته می‌شود.

امسال قائم‌شهر همه ادارات با هم جمع شدند تا مراسمی برای فعالان رسانه ای و فضای مجازی بگیرند تا قدردانی کنند از زحمات افرادی که انتقال دهنده پیام از مردم به مسولان و بالعکس هستند مراسمی که در شان خبرنگاران و زحمتکشان واقعی که در گرما و سرما در قائم‌شهر کار خبری می‌کنند.

در این مراسم حدود ۱۰۰ نفر با اسم خبرنگار تجلیل شد صد نفری که خیلی‌ها همدیگر را هم نمی‌شناختند و به قول مدعوین این همه خبرنگار قائم‌شهر کجا هستند ما در طول سال چهره زیبایشان را نمی‌بینیم.

علامت سوال بزرگی که تو ذهن اکثر خبرنگاران و مدعوین بود تعدد تجلیل شوندگان در این مراسم بود که کارت هدیه یک میلیون تومانی از پول بیت المال به افراد غیرخبرنگار رسید.

البته این حرکت به نظر بنده توهین به افراد با سابقه و فعال عرصه خبر در قائم‌شهر بود که شب و روز در حیطه اطلاع رسانی و خبر مشغول کار هستند ولی در روز منتسب به این افراد آدم‌های دیگر برای تجلیل دعوت می‌شوند.

نکته غم‌انگیز این مراسم آن لحظه‌ای بود که جناب نماینده عالی دولت در شهرستان قائم‌شهر از افرادی که در اغتشاشات سال گذشته فعال بودند و همچنان در فضای مجازی آرایش جنگی دشمن را دارند به اسم خبرنگار تجلیل می‌کند.

تجلیل از افرادی که آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و هم صدا با رسانه های دشمن می‌شوند چه معنا و مفهومی دارد آقای فرماندار؟ مقام معظم رهبری می‌گویند دشمن بدنبال تضعیف نظام و ناامید کردن ملت ایران است افرادی که با دشمن هم مسیر هستند تا ناامیدی به جامعه تزریق شود و حفظ شود چگونه توسط شما تجلیل می‌شوند؟

آقای استاندار مازندران ما انتظار داریم تا در دولت آقای رئیسی ضعف‌های برطرف شوند، رسانه ها ساماندهی شوند تا هرکس دلش خواست و با بی‌سوادی خود را خبرنگار اعلام نکند و حداقل آموزشی را طی کرده باشد نه اینکه از افراد همراه با شبکه های معاند و دشمن مورد تجلیل فرمانداران و فرهنگ و ارشاد شهرستان قرار گیرد و  لوح تقدیر بگیرد.

امیر اسدی – فعال رسانه ای

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 18 =