کد خبر : 297630
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
-

ریاض ۹ فروردین میزبان گفت‌وگوهای یمنی ـ یمنی

ریاض ۹ فروردین میزبان گفت‌وگوهای یمنی ـ یمنی

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از برگزاری مذاکرات میان طرف‌های یمنی در روز ۲۹ ماه جاری میلادی در ریاض خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه العربی الجدید، نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که گفت‌وگوهای یمنی ـ یمنی تحت نظارت سازمان ملل در مقر دبیرخانه این شورا در ریاض برگزار خواهد شد.

وی در این باره گفت: دعوتنامه برای حضور در این نشست که قرار است ۲۹ مارس (۹ فروردین) برگزار شود برای تمامی طرف‌های یمنی ارسال خواهد شد و ۵۰۰ شخص در این گفت‌وگوها مشارکت می‌کنند.

الحجرف در ادامه تاکید کرد که این گفت‌وگوها تنها در صورت حضور همه طرف‌های یمنی از جمله انصارالله به صلح منجر خواهد شد اما این نشست درصورت عدم حضور یک طرف و حضور طرف‌های دیگر نیز برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه‌های این نشست نیز افزود: این آغاز یک گفت‌وگوی پایدار میان طرف‌های ذیربط است و همچنین مکانیسم‌هایی برای اقدام بشردوستانه و آینده سیاسی ایجاد خواهد شد. در گفت‌وگوهای آتی شش محور اعم از نظامی و سیاسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

الحجرف در ادامه تاکید کرد که گفت‌وگوهای مذکور ادامه روند توافق ریاض میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن نیست، بلکه گفت‌وگوها یمنی ـ یمنی است و طبق ابتکارعمل‌های گذشته انجام می‌شود.

اعلام تاریخ برگزاری این نشست در حالی صورت گرفته که قبلا انصارالله یمن در واکنش به ابتکار برگزاری این نشست گفته بود ریاض کشور بی طرف نیست بلکه یکی از طرف‌های جنگ است.

ریاض ۹ فروردین میزبان گفت‌وگوهای یمنی ـ یمنی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 4 =