کد خبر : 318272
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
-

سازمان ملل: برای صلح پایدار در یمن به حمایت بین‌المللی نیاز داریم

سازمان ملل: برای صلح پایدار در یمن به حمایت بین‌المللی نیاز داریم

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که برای صلح در این کشور به حمایت هماهنگ بین‌المللی نیاز دارند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که با آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان و برخی دیگر از مقامات آلمانی درباره یمن گفت‌وگو کرده‌اند و برای صلح در این کشور به حمایت هماهنگ بین‌المللی نیاز دارند.

گروندبرگ با بیان اینکه در مورد راه‌های صلح پایدار با حمایت بین‌المللی که تمامی طرف‌ها در یمن را در بر می‌گیرد، مذاکره کرده‌اند، گفت: برای آشتی که منجر به صلح پایدار در یمن شود، حمایت هماهنگ بین‌المللی شرط اساسی است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه جهانی می‌تواند مردم یمن را به عنوان ضامن به آرامش و آشتی دعوت کند، از حمایت آلمان، تلاش‌های سازمان ملل در زمینه‌های صلح، توسعه و کمک‌های بشردوستانه به یمن قدردانی کرد.

گفتنی است انصارالله از سپتامبر ۲۰۱۴ کنترل صنعا پایتخت و برخی مناطق را در دست دارد و نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی نیز از مارس ۲۰۱۵ با آغاز عملیاتی از دولت مستعفی یمن علیه انصارالله حمایت می‌کنند.

بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل، از آغاز جنگ یمن تا اواخر ۲۰۲۱ در مناطق مختلف این کشور ۳۷۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان ملل: برای صلح پایدار در یمن به حمایت بین‌المللی نیاز داریم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 2 =