کد خبر : 294978
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
-

تابلوهای حبیب‌الله صادقی راوی خوبی برای تاریخ معاصرند؟

تابلوهای حبیب‌الله صادقی راوی خوبی برای تاریخ معاصرند؟

در ادامه بازدیدهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری از کارگاه نقاشی‌های حبیب‌الله صادقی، دوشنبه ـ ۱۸ بهمن ماه ـ نیز تنی چند از مسوولان عرصه فرهنگ و هنر به این مکان رفتند.

به گزارش عصرقائم، محمدحسین صفار هرندی ـ وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس فعلی شورای نظارت بر سازمان صداوسیما ـ و محمدحسین ایمانی خوشخو ـ مشاور وزیر در امور سیاستگذاری‌های کلان و توسعه فعالیت‌های فناورانه فرهنگی و هنری ـ امروز برای بازدید از کارگاه حبیب‌الله صادقی به موسسه فرهنگی هنری صبا رفتند و با همراهی این هنرمند نقاش، به تماشای تابلوهای حاضر در کارگاه نشستند.

روایت‌های تصویری از رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و میزان عشق و علاقه مردم به ایشان، حال و هوای خانه خدا در ایام حج، جنایات اسراییل در فلسطین، بنی صدر و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین و … از جمله موضوعاتی بودند که در تابلوهای این هنرمند به تصویر کشیده شده بود.

تابلوهای حبیب‌الله صادقی راوی خوبی برای تاریخ معاصرند؟

در بخشی از این بازدید صفارهرندی در پاسخ به پرسش خبرنگار ، درباره اینکه تابلوهای این هنرمند چقدر روایت‌کننده خوبی برای وقایع تاریخ معاصر ایران محسوب می‌شوند؟ گفت: «یکی از حسرت‌های ما همیشه این بوده که نسل دوم و سوم پس از انقلاب، هیچ نمی‌توانند تصویر روشن و درستی از ماجراهای انقلاب داشته باشند.»

او ادامه داد: «همین الان که به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌رسیم نیز می‌بینیم که نسل‌های جدید انقدر خالی از ذهن هستند. حتی افرادی که از موضع رهبری آمدند، نمی‌توانند خودشان را در آن دوره قرار دهند، چون با واقعیت‌ها خیلی فاصله دارند؛ همانطور که ما الان نمی‌توانیم خودمان را در واقعه عاشورا تصور کنیم.»

هرندی اضافه کرد: «برای همین است که هنرمندان در تابلوهایشان این واقعه را به تصویر کشیده‌اند. به نظرم این کارها، کارهایی هوشمندانه است که چیزی را از آن فروگذار نکرده و امروز همان تصاویر، تجسم پیدا کرده‌اند و حتما دست نسل امروز را خواهد گرفت. برای نسل‌های قبل تجدید خاطره است اما برای نسل امروز حکم کلاس درس دارد.»

تابلوهای حبیب‌الله صادقی راوی خوبی برای تاریخ معاصرند؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − ده =