کد خبر : 5281
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
-

صندوق کودکان سازمان ملل متحد هشدار داد: ۱۲۰ هزار کودک یمنی در معرض سوء تغذیه/گرسنگی بیش از بمب یمنی ها را می کشد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، درباره ادامه حملات عربستان و محدودیت کمک رسانی به حادثه دیدگان به ویژه کودکان یمنی هشدار داد: «اگر محدودیت های عربستان در کمک رسانی به یمن ادامه یابد، نبود غذا و دارو بیش از گلوله و بمب کودکان یمنی را خواهد کشت.»

به گزارش علویون؛ کریستوف بولیراک، سخنگوی یونیسف، گفت: ۱۲۰ هزار کودک یمنی در صورت نرسیدن کمک، با سوء تغذیه شدید رو به رو خواهند شد.

هشدار یونیسف درپی محاصره یمن با اقدام عربستان و ممنوع کردن ارسال کمک های دارویی و غذایی صورت می گیرد.

«سازمان بهداشت جهانی» نیز اعلام کرد بیش از ۱۲۰۰ کودک یمنی بر اثر حملات عربستان جان باخته اند و بیش از ۵ هزار کودک دیگر زخمی شده اند.
کمبود آب و همه گیری بیماری ها نیز جان کودکان را خواهد گرفت. یونیسف می تواند در این موارد امدادرسانی کند اما دسترسی به بسیاری از مناطق دشوار است و درگیری ها زمینه ساز محدود شدن رفت و آمد نیروهای امدادرسان به مناطقی می شود که مردم به کمک نیاز دارند.

به گزارش «پرس تی وی» سخنگوی یونیسف گفت: اگر محدودیت های عربستان در کمک رسانی به یمن ادامه یابد، نبود غذا و دارو بیش از گلوله و بمب کودکان یمنی را خواهد کشت. کمبود یا نبود بهداشت ناشی از حملات عربستان، دو و نیم میلیون کودک یمنی زیر ۵ سال را با خطر بیماری های واگیردار رو به رو کرده است.

 

دانلودمنبع: شبکه خبر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =