کد خبر : 317895
تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
-

کاربرد دستگاه ایرانی منبع تغذیه ولتاژ بالا از حوزه شیمی تا پزشکی

کاربرد دستگاه ایرانی منبع تغذیه ولتاژ بالا از حوزه شیمی تا پزشکی

دستگاه منبع تغذیه ولتاژ بالا تولیدشده در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌ است در شرکت‌ها و دانشگاه‌ها برای کاربردهای متنوع از آبدوست کردن سطوح تا استریل تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش عصرقائم، بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات در صنایع مختلف به عنوان مثال صنایع پزشکی برای کار کردن به ولتاژهای بالا نیازمند هستند. در گذشته این منابع در ابعاد و وزن بسیار بالا ساخته می‌شدند و تعمیرات و تجهیز آنها بسیار زمانبر بود.

اما امروزه با پیشرفت علم الکترونیک قدرت، ابعاد این منابع بسیار کوچک شده و از طرف دیگر کیفیت ولتاژ تامین شده توسط منبع تغذیه ولتاژ بالا بسیار مطلوب‌تر از گذشته است، به نحوی که استفاده از این تجهیزات را بسیار آسان‌تر کرده است.

از آن جایی که نوسان ولتاژ درون مدارها، باعث ایجاد تغییرات خاص و نتایج متفاوت می‌شود، مهندسین یکی از شرکت‌ها منبع ولتاژ تغذیه‌ای را طراحی کردند تا بتوانند ولتاژ درون منبع را کنترل کرده و به نتایج دلخواه برسانند.

فربد گلشنیان از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در گفت‌وگو ، منبع تغذیه ولتاژ بالا را از محصولات تولیدی این شرکت دانست و گفت: این دستگاه دارای کاربردهای مختلفی از نظامی و شیمی تا پتروشیمی است و در آب‌دوست کردن سطوح و از بین بردن آلودگی‌ها کاربرد دارد.

وی حوزه‌ پزشکی را از دیگر کاربردهای این ابزار دانست و یادآور شد: این دستگاه برای رفع چین و چروک پوست و همچنین به عنوان تیغ جراحی به کار برده می‌شود.

گلشنیان، استریل کردن مواد غذایی را از دیگر زمینه‌های کاربردهای این دستگاه ذکر و اظهار کرد: این دستگاه وارد بازار شده و در دانشگاه‌ها و شرکت‌ها کاربرد یافته است.

کاربرد دستگاه ایرانی منبع تغذیه ولتاژ بالا از حوزه شیمی تا پزشکی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =