کد خبر : 318544
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
-

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی سوریه برای زائرین

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی سوریه برای زائرین

سوریه، یکی از مقاصد گردشگری تاریخی – مذهبی برای علاقه‌مندان به سفر می‌باشد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از نوراسیر، این کشور با قدمتی بیش از ۵ هزار سال که در گذشته محل زندگی اقوام آموری‌ها، مصری‌ها، آشوری‌ها و ایرانی‌ها بوده است، جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. در ادامه با ما باشید تا به معرفی زمینه‌های گردشگری این کشور بپردازیم.

معرفی سوریه

سفر سوریه، مسافرت به یکی از سرزمین‌های قدیمی خاورمیانه است که قدمت زندگی انسان‌ها در آن به ۸۰۰ هزار سال پیش از میلاد باز می‌گردد. این کشور اکنون پس از یک دوره ناامنی، توانسته است تا حدی امنیت خود را به دست آورد. سفر به سوریه می‌تواند معمولاً با اهداف مختلفی انجام شود اما ۲ مورد زیر بیشترین کاربرد را در این زمینه دارند:

مناسبت‌های مذهبی: ثبت نام کاروان سوریه در ایام رجب و شعبان از جمله مهم‌ترین تورهای مذهبی برای این کشور می‌باشد. اماکن زیارتی در سوریه عبارتند از: حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س).

جاذبه‌های تاریخی: از آن جایی که سوریه یا همان سرزمین شام قدیم، تاریخی بسیار کهن در طول تاریخ دارد، جاذبه‌های باستانی مختلفی در آن وجود دارند که گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند.

نکته مهم: برای دریافت قیمت کاروان زیارتی سوریه می‌توانید به شماره واتساپ ۰۹۱۰۰۹۹۹۵۶۰ پیام ارسال کنید.

جاذبه‌های دیدنی در سوریه کجاست؟

همانطور که گفتیم، سوریه سرزمینی بسیار قدیمی و جزو مناطقی با میراث غنی هنری، مذهبی و نیز تاریخی می‌باشد. از ریشه‌های باستانی تا بی‌ثباتی سیاسی اخیر و جنگ داخلی سوریه، این کشور تاریخ پیچیده و پرفراز و نشیبی تجربه کرده است. با این حال، از آن جایی که این سرزمین به عنوان یک تمدن کهن شناخته می‌شود، جاذبه‌های بسیاری را به ارث برده است که مهم‌ترین آنها به شرح زیر می‌باشند:

  • پالمیرا (حمص): یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های دیدنی سوریه، پالمیرا نام دارد که بنایی به جا مانده از بزرگترین شهر باستانی این کشور می‌باشد. این مجموعه جزو میراث حفاظت شده یونسکو است و قدمت آن به قرن ۱ و ۲ میلادی باز می‌گردد.
  • ارگ حلب (حلب): پیشینه این مکان به ۳ هزار سال قبل از میلاد باز می‌گردد و به عنوان یک قصر محکم در مرکز شهر حلب قرار گرفته است. این اثر جزو میراث حفاظت شده در یونسکو می‌باشد.
  • مسجد اموی (دمشق): مهم‌ترین جاذبه دیدنی تاریخی در تور دمشق، جامع اُموی نام دارد که یک بنای مذهبی – تاریخی بوده و با نام مسجد بزرگ دمشق نیز شناخته می‌شود. قدمت آن به قرن ۷ میلادی باز می‌گردد و به عقیده مسلمانان حضرت عیسی (ع) در آخرالزمان بر این محل فرود می‌آید.

همچنین از دیگر جاذبه‌های دیدنی این کشور می‌توان به بازار بزرگ سوق الحمیدیه (دمشق)، دژ حصن‌الاکراد (تلکلخ) و نیز کاخ اعظم (دمشق) اشاره کرد.

هزینه سفر به سوریه چقدر است؟

اگر قصد شرکت در تور سوریه را دارید، باید بدانید این سفر آپشن‌های مختلفی دارد که هر کدام می‌توانند بر قیمت آن تأثیرگذار باشند. از جمله مهم‌ترین این آیتم‌ها می‌توان گفت:

  • روش حمل و نقل: سوریه هوایی و زمینی انجام می شود. معمولاً هزینه سفر هوایی مدت زمان کمتر و هزینه بیشتری داشته و رایج‌تر است. برای استفاده از سوریه زمینی و هوایی، می‌بایست حتماً گذرنامه خود را اخذ کرده باشید.
  • محل اقامت: بسته به مکانی که در آن اقامت می‌کنید، هتل‌های چند ستاره یا مسافرخانه‌ها، هزینه اقامت نیز می‌تواند بر نرخ تور مؤثر باشد.

از دیگر آیتم‌های مهم سفرهای زیارتی برای هزینه تور سوریه و تور کربلا همچنین می‌توان به بیمه، پذیرایی، حمل و نقل، ورودی اماکن و نیز مدت زمان اقامت اشاره نمود.

نکته مهم: شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت‌ها و زمان حرکت کاروان‌های زیارتی، عبارت “تور سوریه نوراسیر” یا “تور کربلا نوراسیر” را جستجو کنید.

تور زیارتی سوریه

نکات مهم پیش از سفر به سوریه

در انتها نیز برخی از نکات مهمی که می‌بایست پیش از سفر به این کشور در نظر داشته باشید را بیان می‌کنیم که عبارتند از:

  • برخلاف اطلاعات در فضای مجازی، برای ورود به سوریه نیاز به اخذ ویزا خواهید داشت؛ بنابراین لازم است گذرنامه خود را با حداقل ۶ ماه اعتبار در اختیار داشته باشید.
  • توجه کنید ممکن است تور زیارتی سوریه به صورت چارتر بوده و امکان تغییر تاریخ سفر وجود نداشته باشد.
  • در سفر به سوریه و دمشق، لازم است مسافرین در منطقه سبز (محدوده غیر جنگی) تردد کنند.
  • مسافرین می‌بایست حتماً از فراهم شدن زمینه تور این کشور پیش از تصمیم‌گیری اطمینان حاصل کنند.

تور سوریه

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی سوریه برای زائرین

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − پانزده =