کد خبر : 318130
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
-

پدرسن: سوریه هنوز درگیر بحرانی فراگیر است و راه‌حل سیاسی قریب‌الوقوع نیست

پدرسن: سوریه هنوز درگیر بحرانی فراگیر است و راه‌حل سیاسی قریب‌الوقوع نیست

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه تصریح کرد، بحران بسیار پیچیده و چند بعدی که هنوز سوریه درگیر آن است، به یک راه‌حل سیاسی فراگیر نیاز دارد اما این راه‌حل قریب الوقوع نیست.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، گی‌یر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در گزارش ماهانه خود به شورای امنیت اعلام کرد: مردم سوریه هنوز درگیر یک بحران انسانی، سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و حقوقی بسیار پیچیده، گسترده و تقریبا غیر قابل تصور هستند، این بحران نیازمند یک راه‌حل سیاسی جامع است و هیچ چیز دیگری نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد اما متاسفانه این راه‌حل قریب الوقوع نیست.

پدرسن اظهار کرد: مردم سوریه به شدت درباره آینده‌شان اختلاف‌نظر دارند و هیچ پیشرفت اساسی جهت رسیدن به یک رویکرد سیاسی مشترک برای آن آینده از طریق یک فرآیند سیاسی واقعی صورت نمی‌گیرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در رشته توییت‌هایی شش اولویت کار در سوریه را یادآور شد که اولین آنها لزوم عقب‌نشینیاز تنش و بازگرداندن آرامش بود.

او تاکید کرد، هنوز برای حل‌وفصل درگیری هنوز برقراری آتش‌بسی در سطح کشور ضروری است.

همچنین پدرسن بر اهمیت استمرار تلاش‌ها در حوزه انسانی، ازسرگیری فعالیت کمیته قانون اساسی، پیشرفت جدی‌تر در ژنو، استمرار پیشبرد پرونده افراد بازداشت‌شده، ربوده شده و مفقودی‌ها، انجام گام به گام روال اولیه برای اعتمادسازی و رایزنی با تمامی گروه‌های مردم سوریه تاکید کرد و گفت، این اقدامات نیازمند تلاش مشترکی برای برقراری اتحاد در روندی با هدایت مردم سوریه با کمک سازمان ملل مطابق قطعنامه ۲۲۵۴ است.

پدرسن: سوریه هنوز درگیر بحرانی فراگیر است و راه‌حل سیاسی قریب‌الوقوع نیست

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =