کد خبر : 315987
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
-

هدایای کریسمس در انگلیس آب رفتند!

هدایای کریسمس در انگلیس آب رفتند!

بلومبرگ با استناد به نظرسنجی منتشر شده توسط دفتر آمار ملی (ONS) گزارش داد که مصرف‌کنندگان در بریتانیا هزینه‌های خود را برای هدایای کریسمس امسال کاهش داده‌اند زیرا درآمد خانوارها در سراسر کشور در بحبوحه بزرگترین جهش قیمت‌ها در ۴۰ سال گذشته آسیب دیده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از راشاتودی، از هر ۱۰ بزرگسالی که مورد بررسی قرار گرفتند، شش نفر اعتراف کردند که قصد داشتند با خرید هدایای کمتر و ارزان‌تر، مبلغی را که در این فصل خرج می‌کنند کاهش دهند.

در همین حال، موسسات خیریه بریتانیایی از رونق فروش خود گزارش کرده‌اند زیرا خریدارانی که پول نقد ندارند به دنبال هدایای دست دوم کریسمس هستند.

نظرسنجی افکار عمومی و روندهای اجتماعی نشان داد که با درآمد قابل تصرفی که تحت تاثیر تورم سرسام آور قرار گرفته است، مردم کمتر بیرون غذا می‌خورند و معاشرت می‌کنند.

تورم در بریتانیا در ماه اکتبر به ۱۱.۱ درصد رسید که بیش از پنج برابر هدف ۲ درصدی بانک مرکزی انگلیس است.

حدود ۱۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که هیچ پس‌اندازی برای محافظت از خود در برابر افزایش هزینه‌ها ندارند و ۷ درصد نیز گزارش دادند که پرداخت صورت‌حساب را در ماه گذشته از دست داده‌اند.

براساس گزارش دفتر آمار ملی، خانوارها با بیشترین فشار مالی ناشی از قبوض انرژی، و همچنین پرداخت وام مسکن و اجاره مواجه هستند. نزدیک به نیمی از بزرگسالان بریتانیایی گزارش دادند که به سختی قادر به گرم کردن خانه‌های خود هستند و سه چهارم از آنها نگران هزینه‌های زندگی هستند.

هدایای کریسمس در انگلیس آب رفتند!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − 3 =