کد خبر : 318499
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
-

راهکار بریتانیا برای کنترل تورم

راهکار بریتانیا برای کنترل تورم

کارخانه‌های بریتانیا قیمت‌ها را کاهش دادند و به مبارزه با تورم بانک مرکزی انگلستان کمک کردند.

به گزارش عصرقائم، تولیدکنندگان بریتانیایی به‌طور غیرمنتظره‌ای قیمت‌های خود را در ماه دسامبر به بیشترین میزان از آوریل ۲۰۲۰ کاهش دادند و این خبر خوشایند برای بانک انگلستان است که در حال بررسی میزان افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم فزاینده است.

دفتر ملی آمار انگلستان اعلام کرد که قیمت تولید در دسامبر نسبت به نوامبر ۰.۸ درصد کاهش یافته است. این مرکز اعلام کرد که قیمت نهاده‌های پرداخت شده توسط کارخانه‌ها ۱.۱ درصد در شرایط ماهانه کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش از آوریل ۲۰۲۰ و زمانی است که بسیاری از اقتصاد بریتانیا با شروع بحران کرونا تعطیل شد.

اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، انتظار داشتند که قیمت تولیدکننده ۰.۳ درصد به صورت ماهانه افزایش یابد و قیمت نهاده‌ها ۰.۶ درصد ماهانه کاهش یابد. معیار اصلی تورم بریتانیا در ماه‌های نوامبر و دسامبر کاهش یافت اما ۱۰.۵ درصد بیش از پنج برابر هدف بانک مرکزی این کشور است.

بانک مرکزی انگلستان به دنبال نشانه‌هایی از فشار تورمی در آینده است. سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک مرکزی انگلستان برای دهمین بار متوالی نرخ بهره را در دوم فوریه افزایش دهد و بیشتر قیمت‌ها در نیم درصد افزایش به چهار درصد باشد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت تولید به صورت سالانه، ۱۴.۷ درصد در دسامبر افزایش یافت که پنجمین کاهش متوالی آن بود و رشد قیمت نهاده ۱۶.۵ درصد و ششمین کاهش متوالی آن از بالاترین رکورد ۲۴.۶ درصدی بود.

راهکار بریتانیا برای کنترل تورم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 13 =