کد خبر : 315157
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
-

قانونگذار ارشد حزب حاکم ژاپن: بودجه نظامی را در مقابله با تهدید چین افزایش می‌دهیم

قانونگذار ارشد حزب حاکم ژاپن: بودجه نظامی را در مقابله با تهدید چین افزایش می‌دهیم

یکی از اعضای ارشد حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن امروز (یکشنبه) در حین سفرش به تایوان گفت، ژاپن باید در مواجهه با “تهدید واقعی و ترسناک” از سوی چین و کره شمالی، بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، اگرچه ژاپن و تایوان، جزیره‌ای که چین آن را بخشی از خاک خود می‌داند، روابط رسمی دیپلماتیک با یکدیگر ندارند؛ اما آن‌ها روابط نزدیک غیررسمی با یکدیگر دارند و هر دو نسبت به چین و فعالیت‌های روزافزون نظامی این کشور ابراز نگرانی می‌کنند.

کویچی هاجیودا، مسؤول سیاستگذاری حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن و وزیر صنعت سابق این کشور در حین سفرش به تایپه در اجلاسی مربوط به روابط ژاپن-تایوان اظهار کرد: از زمان جنگ جهانی دوم، ژاپن مسیر صلح را دنبال کرده است و این مسیر در آینده تغییر نخواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: اما با این حال به کار بردن صرفا واژه صلح برای محافظت از آن کافی نیست.

هم‌زمان با اینکه ژاپن بودجه سال آینده کشورش را بررسی و آماده می‌کند، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر این کشور پیشتر اعلام کرده که قصد دارد ظرف پنج سال هزینه‌های دفاعی را از یک درصد کنونی به مبلغی معادل دو درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد.

اقدامی که بودجه دفاعی سالانه ژاپن را از ۵.۴ تریلیون ین کنونی به بیش از ۱۱ تریلیون ین (معادل ۸۰.۵۵ میلیارد دلار) خواهد رساند و بدین ترتیب این کشور را پس از آمریکا و چین به سومین کشوری بدل خواهد کرد که بودجه نظامی زیادی دارد.

هاجیودا با اشاره به افزایش روزافزون مخارج نظامی چین و همچنین آزمایش‌های موشکی کره شمالی گفت: این‌ها از دلایلی هستند که ژاپن می‌خواهد بودجه دفاعی خود را افزایش دهد. در مواجهه با چنین واقعیت ترسناکی، دیگر اقدامات نصفه نیمه کارساز نیست.

وی افزود: توانایی‌های دفاعی ژاپن برای محافظت از زندگی‌های افراد و مساله صلح ضروری است و این اقدام نباید ظرف پنج سال بلکه باید فورا انجام شود. این مساله مهم است که به وضوح نشان دهیم ما توانایی‌های کافی داریم تا هر به اصطلاح متجاوزی را وادار کنیم که نسبت به اقدامات خود تجدید نظر کند.

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان هم روز شنبه در دیدار با کویچی هاجیودا متعهد شد که همکاری امنیتی با ژاپن را با هدف تضمین آزادی در حوزه هند-اقیانوسیه تعمیق کند.

قانونگذار ارشد حزب حاکم ژاپن: بودجه نظامی را در مقابله با تهدید چین افزایش می‌دهیم
کویچی هاجیودا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − دوازده =