کد خبر : 317671
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
-

امکان بارگذاری جمعیتی جدید در فیروزکوه، پردیس و پرند

امکان بارگذاری جمعیتی جدید در فیروزکوه، پردیس و پرند

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در حال حاضر بر اساس سند آمایش استان، امکان بارگذاری جمعیتی جدید صرفاً در شهرستان فیروزکوه و شهرهای پردیس و پرند وجود دارد.

به گزارش عصرقائم، حشمت الله سلیمانی در گفت و گو ، در تشریح جمعیت‌پذیری در استان تهران گفت: با ابلاغ سند آمایش استان تهران در افق سال ۱۴۲۵، از ابتدای سال ۱۴۰۰ موضوع مهاجرت و جمعیت در دستور کار برنامه ریزان قرار گرفته و مقرر شده است که در برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت میزان مهاجرت به مقصد استان تهران به طور چشمگیری کاسته شود.

وی افزود: شهرستانهای اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم، شهریار، قدس و ملارد، ۶.۱۳ درصد از کل مساحت استان تهران را به خود اختصاص داده و شهرستان بهارستان نیز بیشترین تراکم جمعیت را در بین شهرستان‌های کشور دارد. در حقیقت سالیانه حدود ۲۵۰ هزار نفر از استان های مختلف به سایر مناطق کشور مهاجرت می کنند که بخش زیادی از این مهاجرت به شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران صورت می گیرد.

سلیمانی تاکید کرد: در حال حاضر بر اساس سند آمایش استان، امکان بارگذاری جمعیتی جدید صرفاً در شهرستان فیروزکوه و شهرهای پردیس و پرند وجود دارد و سایر شهرهای استان تهران به دلایل مشکلات زیرساختی به ویژه در حوزه آب، گنجایش جمعیت بیشتری را ندارند.

وی ادامه داد: تاکنون شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به کمک کمیته‌های برنامه ریزی شهرستانها برای شهرهای پرجمعیت و اولویت دار اقدامات اساسی برای رفع مشکلات و ایجاد و توسعه زیرساخت ها انجام داده است.

امکان بارگذاری جمعیتی جدید در فیروزکوه، پردیس و پرند/سایر شهرها گنجایش جمعیت بیشتر را ندارند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 8 =