کد خبر : 312266
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
-

دشمن از مکتب اهل بیت(ع) و ریشه‌های تاریخی و تمدنی ایران هراس دارد

دشمن از مکتب اهل بیت(ع) و ریشه‌های تاریخی و تمدنی ایران هراس دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن از عظمت ملت ایران و مکتب اهل بیت و ریشه‌های تاریخی هراس دارد، افزود: نزاع ما با آنها بزرگ است و ملت ما زمینه ساز استقرار دولت صالحان است.

به گزارش عصرقائم، محمدمهدی اسماعیلی در همایش بزرگداشت روز ملی مازندران که در جوار آستانه بنیانگذار نهضت و قیام علویان «امامزاده سلطان محمد کیا» در روستای صالحان بخش کجور برگزار شد، اظهار کرد: امروز ایران به واسطه این مکتب دینی و فرهنگی که از مازندران ظهور و بروز کرده است به یک مکتب بزرگ تبدیل شده است و دشمن میخواهد جلوی نورافشانی این مکتب را بگیرد؛ امروز نزاع ما یک نزاع فرهنگی و تمدنی است.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی اضافه کرد: آن چیزی که امروز مشاهده می‌کنید تمام قدرت‌های شیطانی در منطقه تمام سرویس‌های جاسوسی با انواع شگردها و عملیات‌های روانی با قدرت به صحنه آمدند تا جلوی نوربخشی این حرکت فرهنگی را بگیرند.

اسماعیلی تاکید کرد: ساده‌اندیشی است که اگر تصور کنید که هدفی که امروز استکبار رسانه‌ای و امپرالیسم خبری در داخل کشور دنبال می‌کنند یک نزاع سطحی باشد، بلکه همه اینها بهانه‌ای برای جلوگیری از پوست اندازی این قدرت جدید در جغرافیای سیاسی دنیاست که با ریشه‌های عمیق تاریخی در حال تبدیل به یک جایگاه برتر در نظام بین الملل است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن با دوقطبی سازی، تهدید، اغواگری، دست مایه قرار دادن دروغ و غیره جامعه منسجم ایرانی را دچار انشقاق کنند، دشمن از عظمت و قدرت مردم ایران و مکتب اهل بیت (ع) و این ریشه‌های تاریخی می‌ترسد و این نزاع یک نزاع بزرگ است، ما زمینه‌ساز دولت صالحان هستیم و ما با این مبشرات وارد این صحنه نزاع تاریخی شدیم.

این مسئول تصریح کرد: ما رسالت تاریخی استقرار دولت صالحان را به پیشوایی امام عصر برعهده داریم، از این رو نمادسازی‌ها مبتنی بر نظریه این رسالت باید باشد، برای مازندران باعظمت که قرن‌هاست بزرگان و نیاکان ما برای ایفای این ماموریت الهی جانفشانی کردند  باید این نماد تاریخی هویدا باشد.

وی با اشاره به آغاز استقرار دولت صالحان در قرن سوم هجری، عنوان کرد: ما امروز بعد از ۱۲ قرن در مسیر تحقق این ماموریت هستیم، مسیری که پیشینیان ما طی کردند و در حسرت شکل‌گیری چنین نظام دینی عمرشان به پایان رسیده است، تهدیدها اجازه ندادند که این نظام به‌طور کامل در کشور محقق شود تا اینکه خمینی بزرگ پرچمدار این ماموریت در پاییز ۱۳۴۱ در ایام فاطمیه شد امروز نهضت ما ۶۰ساله و حسینی البقا است، کسانی که می‌خواهند جلوی درخشش این خورشید عالم تاب را بگیرند شبیه خفاشان در تاریکی ره به جایی نخواهند برد.

اسماعیلی در ادامه ضمن تقدیر از نمادسازی و زنده کردن این حرکت تاریخی در هفته مازندران، اذعان داشت: کار اصلی را شما مردم انجام دادید، امیدواریم همه مردم ایران با همه قومیت‌ها زیر یک پرچم در مسیر قله انقلاب اسلامی به امام زمان (عج) تحویل بدهند.

وی ادامه داد: با محوریت مکان قیام علویان یعنی امامزاده سلطان محمدکیا، اولا موضوع عدالت که مفهومی بنیادین در دولت اسلامی است و دوما تجلی آن در این دولت و همچنین عقلانیت و موضوع علم و دانش که با آغاز چنین سلسله‌هایی ما شاهد بروز تمدن نوین اسلامی در قرن سوم هستیم و اینها پایه‌های شکل‌گیری آن تمدن بزرگ اسلامی را فراهم کردند به همین تجلیل از دولت پیروان مکتب اهل بیت (ع) تجلیل از عدالت، عقلانیت و علم و دانش را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مازندران در یک جمله قابل توصیف نیست، به مردمان اصیل، سوابق طولانی، فرهنگ پرعظمت، منظره‌های بی‌نظیر و جلوه لطف الهی در آن اشاره کرد و گفت: ما مازندران را به عظمت و بزرگی می‌شناسیم.

دشمن از مکتب اهل بیت(ع) و ریشه‌های تاریخی و تمدنی ایران هراس دارد/وارث تاریخ پرشکوه هستیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =