کد خبر : 311827
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
-

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت آیت الله اختری

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت آیت الله اختری

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله عباسعلی اختری، نماینده فقید مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر آمده است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

خبر درگذشت عالم مجاهد و فقیه نیکوسیرت، نماینده فقید مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله عباسعلی اختری موجب تاسف و تاثر شد.

ایشان در زمره مبارزان نهضت انقلاب اسلامی بودند که در جایگاه های انقلابی منشاء اثر گشتند و در سال های نخستین پیروزی انقلاب با حکم بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی، به نمایندگی ولی فقیه بیش از دو دهه در سنگر نماز جمعه شهرستان سمنان به ایفای مسئولیت پرداختند.

اینجانب فقدان این روحانی وارسته را به رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مد ظله) اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، علاقه مندان و دوستداران آن فقید سعید، بویژه بیت مکرم آن مرحوم صمیمانه تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم فقید علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می نمایم.

محمدمهدی اسماعیلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

گفتنی است، آیت الله اختری در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، داوطلب نمایندگی از حوزه انتخابیه تهران بزرگ بود که توانست به مجلس شورای اسلامی راه یابد. وی همچنین در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری(دوره پنجم) که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد به عضویت خبرگان رهبری در آمد. سمت‌های دیگر وی، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های سمنان و نمایندگی ولی فقیه و بنیاد مسکن بود.

از آثار آیت الله اختری می‌توان به مواردی چون آشنایی با قرآن، امام و احیای ارزش های انقلاب اسلامی، تولی و تبری، درخشش علی در قرآن، نقش انتظار در سیر تاریخ، نظری به آیین جهاد در قرآن، جوان بر سر دوراهی، مدیریت فرهنگ کار، سیمای کارگزاران از دیدگاه اسلام و… اشاره کرد.

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت آیت الله اختری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =