کد خبر : 312198
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
-

مهمترین خبرهای کشاورزی در هفته‌ای که گذشت

مهمترین خبرهای کشاورزی در هفته‌ای که گذشت

در هفته جاری خبرهای مهمی در بخش کشاورزی منتشر شد که از مهمترین آنها می توان به “افزایش قیمت گوشت قرمز” و “چرا قیمت مصوب مرغ رعایت نمی‌شود”، اشاره کرد.

به گزارش عصرقائم، هفته جاری با خبر “صادرات ۵۰ هزار راس دام سبک تا کنون” آغاز شد. مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اعلام کرد حدود ۵۰ هزار راس دام سبک طی یکماه گذشته از کشور خارج و صادر شده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران نیز در همین راستا به ایسنا گفت که عوارض صادراتی دام سنگین کیلویی ۱۶هزار و ۷۰۰ تومان است که همین موضوع باعث شده که هیچ دام سنگینی صادر نشود.

“روند افزایش قیمت گوشت قرمز از هفته گذشته” از دیگر اخبار مهم بخش کشاورزی بود. رییس اتحادیه گوشت گوسفندی اعلام کرد که به دلیل افزایش قیمت دام زنده از هفته گذشته گوشت قرمز نیز به تبع آن گران شده است.

خبر “سقف قیمت جوجه یکروزه” نیز در هفته جاری منتشر شد. دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه با اشاره به اینکه جوجه یکروزه از ۵۰۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد گفت که برخی از تولیدکنندگان عادت کرده اند جوجه را ارزان خریداری کنند، در حالی که با تغییر ارز دولتی به نیمایی قیمت جوجه بالا رفته است.

“موردی از ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور مشاهده نشده ” نیز تیتر خبر منتشر شده دیگر در بخش کشاورزی بود. سازمان دامپزشکی اعلام کرد که تاکنون در هیچ شهر و روستایی گزارشی از این بیماری نداشته ایم.

“مردم مرغ را چند می خرند” خبر منتشر شده دیگر بود. گزارش میدانی از بازار مرغ حاکی از آن است که مرغ بین ۶۳ تا ۶۹ هزار تومان قیمت دارد. در میادین تره بار نیز ۶۰ هزار و۶۰۰ تومان و مرغ منجمد نیز کیلویی ۴۵ هزار تومان است.

آخرین خبر منتشر شده در بخش کشاورزی ، در این هفته خبر “چرا نرخ مصوب مرغ در همه مغازه‌ها رعایت نمی‌شود” بود، در این خبر چرایی فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب در برخی مغازه ها ذکر شده است. رییس اتحادیه پرنده و ماهی می گوید اینکه برخی فروشگاه‌ها بالاتر از نرخ مصوب اقدام به فروش مرغ می‌کنند، به دلیل این است که مرغ را از مبدا گران می‌خرند.

مهمترین خبرهای کشاورزی در هفته‌ای که گذشت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 14 =