کد خبر : 311826
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
-

کشف گنجینه‌ای دیگر از وایکینگ‌ها

کشف گنجینه‌ای دیگر از وایکینگ‌ها

باستان‌شناسان گنجینه‌ی هزار ساله متعلق به عصر وایکینگ‌ها را در استکهلم (سوئد) کشف کردند.

به گزارش عصرقائم، باستان‌شناسان حین کاوش در یکی از سکونتگاه‌های وایکینگ‌ها، مجموعه‌ای از اشیاء حدودا هزار ساله را کشف کردند. باستان‌شناسان در این سکونتگاه بقایای به جای مانده از ۲۰ خانه و بنا متعلق به بازه زمانی ۴۰۰ میلادی تا «عصر وایکینگ» (۸۰۰ تا ۱۰۵۰میلادی) و حتی اوایل قرون وسطی کشف را کرده‌اند.

کاوشگران حین جست‌وجو در کفپوش چوبی یکی از این ساختمان‌ها، ظرفی سرامیکی کیسه‌ای از جنس کتان کشف کردند که حاوی آویزهای سکه‌ای جنس نقره بود. در این کیسه همچنین جواهرات مختلفی، از جمله هشت حلقه‌ گردن با کیفیت، دو حلقه‌ بازو، یک انگشتر و دو مروارید وجود داشت. کاوش در این سکونتگاه به کشف اشیائی همچون تیر، سنگ‌های «دستاس» و طلسم‌هایی به شکل حلقه نیز منجر شد.

کشف گنجینه‌ای دیگر از وایکینگ‌ها

بسیاری از آویزه‌های سکه‌ای کشف‌شده از این محل منشاء اروپایی دارند و در مکان‌هایی، همچون بریتانیا، بوهم و بایرن ساخته شده‌اند. علاوه‌بر این پنج سکه عربی در این گنجینه مشاهده شده که نشان‌دهنده شبکه تجاری گسترده آن دوره است.

یکی از این سکه‌ها به قرن دهم میلادی تعلق دارد و در شهر «روآن» واقع در فرانسه ضرب شده است. به گفته «ینس کریستین موسگارد» (Jens Christian Moesgaard)، استاد دانشگاه استکهلم، این نوع سکه پیش از این فقط در نقاشی‌های به جای مانده در کتاب‌های قرن هجدهم میلادی دیده شده بود.

دلیل این‌که چرا این گنیجنه مخفی شده بود هنوز مشخص نیست، اما «جان همیلتون» به عنوان یک باستان‌شناس، معتقد است مردم معمولا گنجینه‌هایشان را در مواقع سختی و پرآشوب مخفی می‌کردند.

پیش‌تر، گروهی از باستان‌شناسان با کاوش در گورستانی متعلق به اواخر عصر برنز واقع در استان «وستمانلاند» کشور «سوئد» دو شمشیر متعلق به عصر وایکینگ‌ها کشف کرده بودند. در نروژ نیز به تازگی یک جوینده جوان گنج مجموعه‌ نادری از اشیاء نقره‌ای متعلق به دوره وایکینگ‌ها پیدا کرد که آن‌ها را به باستان‌شناسان تحویل داد.

کشف گنجینه‌ای دیگر از وایکینگ‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =