کد خبر : 310023
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
-

روز «حافظ» فرصتی برای بازاندیشی در افکار بلند این سرمایه درخشان ملی است

روز «حافظ» فرصتی برای بازاندیشی در افکار بلند این سرمایه درخشان ملی است

رئیس جمهور در پیامی با گرامیداشت روز «حافظ» خاطرنشان کرد: این روز فرصت مغتنمی برای بازاندیشی در افکار بلند عرفانی و انسانی این گنجینه گهربار و سرمایه درخشان ملی است.

به گزارش عصرقائم، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با گرامیداشت روز «حافظ» تاکید کرد: ما «حافظ» را فقط به منزله یک حادثه تاریخی و برگی زرین در دفتر حیات معنوی مردم ایران ارج نمی‌نهیم، بلکه این زبان گویای اسرار غیب حامل یک پیام امید آفرین و یک فرهنگ تعالی‌بخش است.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

بیستم مهر ماه، روز حافظ، عارف بی‌بدیل و شاعر بلندآوازه ایران را گرامی می‌دارم و این مناسبت فرخنده را فرصت مغتنمی برای بازاندیشی در افکار بلند عرفانی و انسانی این گنجینه گهربار و سرمایه درخشان ملی می‌دانم.

ما حافظ را فقط به منزله یک حادثه تاریخی و برگی زرین در دفتر حیات معنوی مردم ایران ارج نمی‌نهیم، بلکه این زبان گویای اسرار غیب حامل یک پیام امیدآفرین و یک فرهنگ تعالی بخش است. مدارا و گذشت، بخشش و محبت و گریز از سالوس و ریا و در نهایت برپا کردن آرمان‌شهر عشق و عدالت، پیام شورانگیزی است که از لابلای بیت‌الغزل‌های معرفت حافظ، انسان سرگشته و اسیر افراط‌گرایی، نیرنگ و خشونت امروز را به صفای دعای سحرگاهی و دوری از تزویر و اجتناب از خدعه و قساوت و نامردمی فرا می‌خواند. بی شک نمی‌توان ابعاد وجودی، هنری و فرهنگی این دردانه ادب فارسی را که «گویی قدسیان، شعر او را در عرش ملکوت از برمی‌کنند» در قالب یک پیام گنجاند. با وجود این، امیدوارم با غور در دریای مواریث نامکشوف این شاعر بزرگ از سوی استادان، اندیشمندان و پژوهندگان فرهیخته ادب فارسی با یافته‌ها و ره‌آوردهایی تازه روبرو شویم و از جذبه‌های معنوی، سلوک انسانی و زبان بلیغ و بدیع این روایتگر عشق و وارستگی در زندگی اجتماعی بیشتر بهره‌مند گردیم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

روز «حافظ» فرصتی برای بازاندیشی در افکار بلند این سرمایه درخشان ملی است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =