کد خبر : 310980
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
-

معاون سازمان انرژی اتمی: شیراز می‌تواند به قطب صنعت پرتودهی کشور و منطقه تبدیل شود

معاون سازمان انرژی اتمی: شیراز می‌تواند به قطب صنعت پرتودهی کشور و منطقه تبدیل شود

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها در مراسم کلنگ‌زنی احداث مجموعه پرتودهی در استان فارس گفت:‌ با حمایت سازمان انرژی اتمی و به منظور توسعه صنعت پرتودهی، بدون شک می‌توانیم شاهد تبدیل شیراز به عنوان یکی از قطب‌های مهم پرتودهی در کشور و همچنین در منطقه باشیم.

به گزارش عصرقائم، سیدپژمان شیرمردی، در مراسم کلنگ‌زنی احداث مجموعه پرتودهی در استان فارس که با حضور محمد اسلامی،‌ رئیس سازمان و معاون ریاست جمهوری انجام شد، اظهار کرد:‌ استان فارس از نظر ظرفیت دارا بودن سامانه‌های پرتودهی در سند آمایش سرزمینی که برای توسعه پرتودهی تهیه کرده‌ایم، رتبه دوم را دارد.
وی افزود:‌ بر اساس آمار، استان فارس بیشترین تولیدات محصولات کشاورزی را بعد از استان خوزستان دارد که به همین خاطر مستعد داشتن سامانه‌های پرتودهی به شمار می‌آید. در همین زمینه امروز در شیراز شاهد کلنگ‌زنی سامانه پرتودهی استان فارس بودیم؛ این طرح با همکاری سازمان اوقاف در حال انجام است.
معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها با اشاره به همکاری انجام شده با سازمان اوقاف در این طرح گفت:‌ در همین زمینه شرکت‌های وابسته به سازمان اوقاف وارد این عرصه شدند و ظرفیت این طرح در راستای تقویت ارتباط بین سازمان انرژی اتمی و مسائل مربوط به دانش‌بنیان ایجاد شد. این پروژه در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار اجرا خواهد شد.
وی با اعلام اینکه با این همکاری نخستین شتابدهنده خطی در استان فارس و در شهر شیراز برای کاربردهای صنعتی و کشاورزی راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این شتابدهنده در مرحله نخست و به صورت مستقیم برای ۵۰ نفر شغل ایجاد می‌کند و غیرمستقیم تا ۲۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.
شیرمردی تصریح کرد: بر اساس این طرح مقرر شده که در این منطقه به جای یک دستگاه، دستگاه‌های دیگری نیز داشته باشیم و به این ترتیب شاهد شکل‌گیری یک شهرک پرتودهی در استان فارس خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها ادامه داد: با اجرای این طرح شاهد ظرفیت خوبی خواهیم بود که با پرتودهی محصولات مهم و ایجاد مشاغل جدید دانش‌بنیان می‌توانیم، شاهد شکوفایی حوزه پرتودهی و همچنین فناوری‌های کاربردی هسته‌ای در این منطقه باشیم.
وی در مورد اینکه آیا این برنامه‌ریزی تنها مختص استان فارس است و یا اینکه جنوب کشور را هم پوشش خواهد داد، گفت: رویکرد ما در سازمان انرژی اتمی در این منطقه؛ ایجاد یک شهرک پرتودهی بوده و بدیهی است که با ایجاد چنین شهرکی و با داشتن دستگاه‌های مختلف این مرکز پذیرای استان‌های دیگر برای موضوع پرتودهی محصولات باشد.
شیرمردی گفت: با پیگیری‌های سازمان اوقاف برای این کار و حمایت سازمان انرژی اتمی با هدف توسعه این بخش ، بدون شک می‌توانیم شاهد تبدیل این منطقه به عنوان یکی از قطب‌های مهم پرتودهی در کشور و همچنین در منطقه باشیم.

معاون سازمان انرژی اتمی: شیراز می‌تواند به قطب صنعت پرتودهی کشور و منطقه تبدیل شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =