کد خبر : 317616
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۸:۳۵
-

صفر تا صد تامین میوه شب عید در اختیار بخش خصوصی

صفر تا صد تامین میوه شب عید در اختیار بخش خصوصی

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی می‌گوید تامین میوه شب عید امسال و تنظیم بازار آن به بخش خصوصی سپرده شده است.

به گزارش عصرقائم، کاوه حسنی در گفتگو با خبرنگاران با تائید تصمیم دولت در خصوص سپردن تنظیم بازار میوه شب عید به بخش خصوصی گفت با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی شبکه تعاونی روستایی، تنظیم بازار به بخش خصوصی و شبکه تعاون روستایی واگذار شده است.

حسنی در پاسخ به اینکه  آیا این شبکه ظرفیت و توانمندی این مسئولیت را دارد؟ افزود : در سال‌های گذشته به دلیل سیاست‌های دستوری اقتصاد که در هیچ کجای جهان جواب نداده است وضعیت بدی در تنظیم بازار شب عید حاکم بود، اما امسال صفر تا صد تامین میوه شب عید در اختیار بخش خصوصی که همان تشکل‌های تعاونی روستایی به عنوان بازو‌های اجرایی این بخش هستند واگذار و اقدام به خرید میوه شب عید و ذخیره سازی آن آغاز شده است.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت‌های لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید و همچنین حمل و نقل مناسب در این زمینه وجود دارد؟ گفت خیلی از استان‌ها سردخانه دارند و الزامی نیست که شبکه تعاون روستایی سردخانه داشته باشد و از ظرفیت بخش خصوصی با اجاره کردن سردخانه می‌توان این مشکل را حل کرد، اما در مورد حمل ونقل نه تنها تعاون روستایی بلکه کل کشور با مشکل روبروست چرا که شرکت حمل ونقلی که تخصصی کارش حمل ونقل محصولات کشاورزی باشد نداریم.

حسنی با تاکید بر اینکه پایان تصدی گری دولت بر تنظیم بازار میوه شب عید به نفع تولید کننده ومصرف کننده است تصریح کرد این درخواست از دولت وجود دارد که در خصوص تامین سرمایه در گردش این بخش کمک کند.

صفر تا صد تامین میوه شب عید در اختیار بخش خصوصی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =