کد خبر : 317503
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
-

ساخت مدارس با هویت ایرانی اسلامی در دستور کار بنیاد برکت

ساخت مدارس با هویت ایرانی اسلامی در دستور کار بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه بنیاد برنامه دارد تا در حوزه معماری مدارس آینده نیز اقدامی انجام دهد گفت: ساخت مدارس برخوردار از هویت ایرانی اسلامی در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد.

به گزارش عصرقائم، محمد ترکمانه در گفت‌وگو ، با اشاره به نخستین رویداد ملی نخستین مدارس آینده، اظهار کرد: رویداد ملی مدارس آینده طراحی شده است تا بتوان برای ساخت مدارس در آینده با بهره‌وری از دانش نخبگان و دانشجویان و با استفاده از تکنولوژی به روزتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۱ طرح به دبیرخانه همایش ارسال و ۱۰ طرح آن به عنوان طرح ویژه انتخاب شده است، گفت: قرار است این طرح‌ها با همکاری سازمان نوسازی در ۱۰ مدرسه به عنوان نمونه پیاده‌سازی و اجرا شود. در صورتی که در اجرای این طرح‌ها در مدارس منتخب به نتیجه برسیم، این ایده‌ها را در ساخت مدارس آینده نیز تسری خواهیم داد.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه انتخاب این ۱۰ مدرسه برعهده سازمان نوسازی مدارس است، اظهار کرد: بنیاد برکت برای پیاده‌سازی این طرح‌ها در مدارس اعلام آمادگی کرده که قرار است این طرح‌ها در سال ۱۴۰۲ اجرایی و ساخته شود.

ترکمانه با اشاره به اینکه بنیاد برکت برنامه دارد تا در حوزه معماری مدارس در آینده نیز اقدامی انجام دهد، بر توجه به معماری ایرانی اسلامی تاکید کرد و افزود: ساخت مدارس برخوردار از هویت ایرانی اسلامی در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد.

وی معتقد است که علاوه بر استفاده از تکنولوژی برای آموزش، معماری مدارس نیز باید متناسب با بوم و هویت ایران ساخته شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه بنیاد برکت از ابتدای تاسیس تعهد ساخت ۲۷۰۰ مدرسه را داشته است، اعلام کرد که دو هزارمین مدرسه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و ساخت مابقی مدارس نیز باید تا پایان سال ۱۴۰۳ به پایان برسد.

ساخت مدارس با هویت ایرانی اسلامی در دستور کار بنیاد برکت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + پنج =