کد خبر : 310803
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
-

جلوگیری از رشد مشاغل کاذب با احیای مجدد کارخانه ها

جلوگیری از رشد مشاغل کاذب با احیای مجدد کارخانه ها

یک فعال کارگری، اقدام دولت در بازگشایی مجدد کارخانه‌های راکد را مثبت دانست و گفت: احیا و فعال‌سازی مجدد کارخانه‌های تعطیل و نیمه فعال در رونق بازار کار و اشتغال و چرخه اقتصاد و انگیزه کار و تولید اثرگذار است.

به گزارش عصرقائم، ناصر چمنی در گفت‌وگو ، در ارزیابی احیای کارخانه‌های راکد و تعطیل شده و بازگشت کارگران به کار، اظهار کرد: یکی از عمده مشکلاتی که کارخانه‌های بزرگ و بعضاً راکد و تعطیل با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، داشتن بدهی معوق بانکی است. طبعا برای اینکه کارخانه بتواند بدهی بانکی خود را پرداخت کند، باید به کار و تولید ادامه بدهد ولی متاسفانه بیشتر بانکها بعد از مدتی با اقدامات قانونی جلوی ادامه فعالیت کارخانه را گرفته و کارگران را بیکار می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مساله به تولید داخل و تولیدکننده آسیب می زند، افزود: بخشی از مشکلات بنگاه‌های دارای مشکل مربوط به مالیات است و بعضاً می‌بینم که دارایی، حساب‌های هیات مدیره و شرکت را مسدود می‌کند و کارخانه دچار مشکل می شود.

این فعال کارگری با ابراز خرسندی از اقدام دولت در بازگشایی مجدد کارخانه‌های راکد گفت: یکی از بهترین کارهایی که دولت دنبال می‌کند و باید سرعت بیشتری بگیرد، احیا و فعال‌سازی مجدد کارخانه‌های تعطیل و نیمه فعال است.

چمنی گفت: مایه امیدواری است که بشنویم کارخانه‌ای مجدد به راه افتاده و کارگران آن سه شیفت مشغول کار هستند. یقینا این اتفاق هم در بازار کار و اشتغال و چرخه اقتصاد و هم در انگیزه کار و معیشت کارگران اثرگذار است.

به گفته وی، با تداوم این کار از تمایل افراد به مشاغل کاذب و غیرمولد جلوگیری می‌شود و افراد در جایی مشغول کار می‌شوند که علاوه بر درآمد، از بیمه و امنیت شغلی هم برخوردار هستند.

جلوگیری از رشد مشاغل کاذب با احیای مجدد کارخانه ها

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − هشت =