کد خبر : 317627
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
-

سقوط تولید در آمریکا

سقوط تولید در آمریکا

تولید در کارخانه‌های ایالات‌متحده در دسامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت و تولید ضعیف‌تر نشان می‌دهد که تولید به سرعت در حال از دست ‌دادن فرصت است زیرا هزینه‌های استقراض بالاتر به تقاضا برای کالاها آسیب می‌زند.

به گزارش عصرقائم، فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد که تولید در ماه گذشته ۱.۳ درصد کاهش یافت. داده‌های ماه نوامبر کاهش یافته است تا نشان دهد تولید در کارخانه‌ها به جای ۰.۶ درصد کاهش ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که تولید کارخانه‌ها ۰.۳ درصد کاهش یابد. تولید در دسامبر ۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و در سه ماهه چهارم با نرخ سالانه ۲.۵ درصد کاهش یافت.

نرخ‌های بهره بالاتر تقاضا برای کالاهایی را که عمدتاً به صورت اعتباری خریداری می‌شوند را کاهش می دهد. افزایش ارزش دلار در گذشته و کاهش تقاضای جهانی نیز به بخش تولید که ۱۱.۳ درصد از اقتصاد ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد، آسیب می‌زند. علاوه بر این، هزینه‌ها نیز به سمت خدمات برگشته است.

بر اساس داده‌های موسسه مدیریت زنجیره تامین، تولید از نوامبر کاهش یافته است. به نظر می‌رسد که این کاهش بیشتر شده است زیرا گزارش فدرال رزرو نیویورک نشان داد که تولید در ایالت نیویورک در ژانویه به سطوحی که آخرین بار در می ۲۰۲۰ مشاهده شده بود سقوط کرد.

تولید در کارخانه‌های خودروسازی در ماه گذشته ۱.۰ درصد کاهش یافت. همچنین کاهش زیادی در تولید ماشین‌آلات و محصولات چوبی وجود داشت. تولید معدن پس از کاهش ۱.۲ درصدی در ماه نوامبر ۰.۹ درصد کاهی شد. تولید انرژی ۳.۸ درصد افزایش یافت زیرا سرمای شدید در سراسر کشور تقاضا برای گرمایش را افزایش داد. تولید صنعتی در ماه نوامبر ۰.۶ درصد کاهش و در سه ماهه چهارم با نرخ ۱.۷ درصد کاهش یافت.

استفاده از ظرفیت برای بخش تولید، معیاری برای چگونگی استفاده کامل شرکت‌ها از منابع خود، در ماه دسامبر با یک درصد کاهش به ۷۷.۵ درصد رسید که ۰.۷ درصد کمتر از میانگین بلندمدت خود است. استفاده از ظرفیت کلی برای بخش صنعتی با ۰.۶ درصد کاهش به ۷۸.۸ درصد رسید که ۰.۸ درصد کمتر از میانگین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۲۰۲۱ است.

سقوط تولید در آمریکا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + هفت =