کد خبر : 308698
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

بازگشت به زندگی ۱۸ محکوم به قصاص با تلاش شوراهای حل اختلاف استان تهران

بازگشت به زندگی ۱۸ محکوم به قصاص با تلاش شوراهای حل اختلاف استان تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران از بازگشت به زندگی ۱۸ محکوم به قصاص با تلاش شوراهای حل اختلاف استان تهران در چهار ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از قوه قضاییه، علی القاصی از بازگشت به زندگی ۱۸ محکوم به قصاص با تلاش شوراهای حل اختلاف استان تهران در چهار ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: با اهتمام ویژه اعضای شورای حل اختلاف استان تهران، رضایت اولیای دم در ۱۸ پرونده منتهی به قصاص نفس در چهار ماهه ابتدایی سال جاری اخذ شد و ۱۸ محکوم به قصاص به زندگی بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه «کاهش جمعیت کیفری» و «زندان‌زدایی» دو مورد از سیاست‌های بنیادین دستگاه قضایی در دوره «تحول و تعالی» محسوب می‌شود، گفت: باید توجه داشت که کاهش جمعیت کیفری و زندان‌زدایی بدان معنا نیست که مخلان نظم و آسایش عمومی آزادانه در جامعه رها باشند و نظم عمومی را با چالش مواجه کنند؛ بلکه به این معنا است که از زندانی کردن اشخاصی که ضرورتی به اعزام آن‌ها به زندان وجود ندارد، پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و در چهار ماهه ابتدایی سال جاری هزار و ۳۱۸ نفر از محکومان مالی و جرایم مالی غیرعمد با اقدامات شوراهای حل اختلاف استان تهران از زندان‌ آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

بازگشت به زندگی ۱۸ محکوم به قصاص با تلاش شوراهای حل اختلاف استان تهران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + یک =