کد خبر : 307735
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
-

بهره‌برداری از ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید

بهره‌برداری از ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت‌ و توسعه با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور هزینه شده است، گفت که تا پایان سال مالی ۱۴۰۱، حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش عصرقائم،  خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت‌وتوسعه در یک برنامه رادیویی به مناسبت هفته دولت گفت: در حال حاضر ۳۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در کشور در حال اجرا است که در مقایسه با طول شبکه راه‌آهن موجو در کشور عدد قابل توجهی است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا پایان سال مالی ۱۴۰۱، حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد. در بخش آزادراهی نیز بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسیر آزادراهی جدید در کشور در حال ساخت است که در دولت سیزدهم زیرسازی ۱۲۹ کیلومتر از این مسیرها تکمیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور هزینه شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی هم اکنون در دست احداث است که در سال گذشته حدود ۷۳۵ کیلومتر آنها بهره‌برداری شده و ۲۳۸ کیلومتر از این مسیرها نیز در هفته دولت در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از  ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =