کد خبر : 304454
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
-

از رونمایی اعلان “زالاوا” و جشنواره “شهر” تا چند خبر تئاتری

از رونمایی اعلان “زالاوا” و جشنواره “شهر” تا چند خبر تئاتری

رونمایی از اعلان “زالاوا” در آستانه اکران عمومی، رونمایی از پوستر جشنواره فیلم شهر و چند خبر تئاتری از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

به گزارش عصرقائم، پوستر فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی سمیرا و روح‌الله برادری با طراحی محمدحسین هوشمندی رونمایی شد.

این فیلم سینمایی که پخش آن را خانه فیلم بر عهده دارد، از چهارشنبه هشتم تیرماه در سراسر کشور روی پرده می‌رود.

«زالاوا» تاکنون منتخب ۳۶ جشنواره بین‌المللی همچون ونیز، تورنتو، روتردام، گوتنبرگ، کارلووی واری و … بوده و  سال گذشته در جشنواره‌ی فیلم ونیز، جایزه بزرگ هفته منتقدین فیلم ونیز و جایزه فیپرشی بهترین فیلم سه بخش افق‌ها، هفته منتقدین و روزهای ونیز را از نگاه داوران فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم، دریافت کرده است.

این فیلم سینمایی با کاندید شدن در ۱۰ رشته برای کسب سیمرغ بلورین و دریافت چهار سیمرغ بلورین بهترین کارگردان فیلم اول (ارسلان امیری)، بهترین فیلم‌نامه (ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پوریا رحیمی سام)، بهترین صدابرداری (رشید دانشمند) و دیپلم افتخار بهترین فیلم‌برداری (محمد رسولی)؛ یکی از شگفتی‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود.
همچنین نوید پورفرج نیز، جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را از جشنواره دهوک از آن خود کرده است.

رشید دانشمند و امیرحسین قاسمی نیز برای «زالاوا» از چهاردهمین جشن بزرگ منتقدین جایزه بهترین صدا را دریافت کرده‌اند.

از رونمایی اعلان "زالاوا" و جشنواره "شهر" تا چند خبر تئاتری

مراسم رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با حضور مجید اکبرشاهی، حسن خجسته، هاشم میرزاخانی، حمیدرضا جعفریان، مژگان زرگر و اعضای کمیته‌های برگزاری این جشنواره در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، مجید اکبرشاهی دبیر جشنواره گفت:‌ جشنواره در شرایط خاص کلید خورد اما با همت دوستان و همراهانم و به لطف خدا توانستیم در کمیته‌های مختلف به نتایج خوبی برسیم تا جشنواره‌ایی درخور و آبرومند برگزار شود.
اکبر شاهی افزود: حجم آثار رسیده به جشنواره امسال بسیار زیاد بود و بدون کمک دوستان در کمیته‌های مختلف برگزاری این جشنواره ممکن نبود پس با افتخار می‌گویم متوجه زحمات شما هستم و از شما خالصانه تشکر می‌کنم، امیدوارم جشنواره خوبی پیش‌رو داشته باشیم.
در ادامه با حضور حسن خجسته و حمیدرضا جعفریان، اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، هاشم میرزاخانی،مدیرعامل موسسه سینما شهر و نائب رییس هیات مدیره موسسه تصویر شهر، مجید اکبرشاهی، دبیر جشنواره و مدیرعامل موسسه تصویر شهر و روح‌الله موحدی، طراح پوستر این دوره، از پوستر هشتمین جشنواره فیلم شهر رونمایی شد.
همچنین مجید اکبرشاهی اعضای کمیته‌های مختلف برگزاری این جشنواره را معرفی کرد.
بر اساس این گزارش، مژگان زرگر مدیر اجرایی جشنواره، سمیه رمضان‌زاده مدیر مالی، بهاره فروتن‌کیان مدیر دبیرخانه، محمد طیب مدیر امور بین‌الملل، ابوذر حیدری مدیر مستندسازی و برنامه‌های تلویزیونی، مجتبی احمدی مدیر روابط عمومی و ارتباطات، سارا کبریایی مدیر اموررسانه‌ها، مهرنوش برادران مدیر دبیرخانه آفرینش‌های هنری شهر، مهرداد سلیمانی مدیرفنی، محمدرضا پونکی مدیر انفورماتیک و سعید ربیعی مدیر پشتیبانی معرفی شدند و احکام خود را از دبیر جشنواره دریافت کردند.

از رونمایی اعلان "زالاوا" و جشنواره "شهر" تا چند خبر تئاتری

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی تابستان سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

رها حاجی‌زینل «مختصر» را روی صحنه می‌برد

نمایش «مختصر» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی زینل هم‌اکنون تمرینات خود را پشت سر گذاشته و برای اجرا در اواخر تابستان سال جاری آماده می‌شود.

حاجی زینل پیش از این آثاری همچون «برلین ۱۰:۱۰»، هولودومور، کباب، آشویتس زنان، هجوم، مسافران و مرگ یزدگرد را کارگردانی کرده است.

نمایش «مختصر» آخرین اثر از گروه تئاتر سه گانه محسوب می‌شود که به موضوع سفر در زمان می‌پردازد. این نمایش دومین اثر ایرانی این گروه بوده که همچون سایر آثار حاجی زینل با بهره گیری از توان نسل جوان بازیگران تئاتر اجرا خواهد شد.

در خلاصه نمایش «مختصر» آمده است: من یه بمب ساعتی‌ام، یه بمب ساعتی که چاشنی‌اش سی سال قبل روشن شده الان؛ سال هزار و سیصد و به کسی برنخوره ست.

جلسه نقد و بررسی نمایش «یه روز دیگه » برگزار می شود
کانون ملی منتقدان تئاتر ایران با همکاری با مجموعه تئاتر شهر جلسه نقد و بررسی نمایش «یه روز دیگه » به کارگردانی نادیا فرجی را برگزار می کند.
جلسه نقد و بررسی نمایش «یه روز دیگه» که این روزها به کارگردانی نادیا فرجی و بازی الهه پورجمشید و نادیا فرجی در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه است، ساعت ۱۷ روز سه شنبه هفتم تیرماه توسط کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.
در این جلسه که ورود علاقه مندان در آن آزاد است، رضا آشفته به عنوان کارشناس مجری و سعید محبی  به عنوان کارشناس در حضور کارگردان و بازیگران این اثر نمایشی به ارائه نقطه نظرات خود درباره نمایش «یه روز دیگه» می پردازند.
کانون ملی منتقدان تئاتر ایران با همکاری مجموعه تئاتر شهر ویژه برنامه های «دوشنبه های نقد تئاتر» را از روز دوشنبه سی ام خرداد ماه در تالار مشاهیر تئاتر شهر آغاز کرده است که جلسه دوم این نشست ها استثنائا در تاریخ سه شنبه هفتم تیرماه برگزار خواهد شد.
ویژه برنامه «دوشنبه های نقد تئاتر» کانون ملی منتقدان تئاتر ایران نزدیک به یک دهه است که با هدف تحلیل و بررسی هرچه موثرتر آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف برگزار می شود. این ویژه برنامه ها به واسطه شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از تالارهای نمایشی این پروژه مدتی متوقف شد، اما طی برنامه ریزی های صورت گرفته فصل تازه پروژه  با برگزاری جلسه نقد و بررسی نمایش «اسب های انباری» در تئاتر شهراز سر گرفته خواهد شد.

هیات مدیره جدید کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر انتخاب شد

روز شنبه چهارم تیرماه ١۴٠١ مجمع عمومی سالانه کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با حضور اکثریت اعضای آن و حضور و نظارت مستقیم مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر تشکیل و پس از انجام مقدمات، ثبت نام حاضرین و طی تشریفات قانونی، طبق دستور جلسه مقرر برگزار شد.
درابتدا  ٣ نفر از اعضای حاضر در مجمع، با تایید جمع در جایگاه هیات رئیسه مستقر شده که پیام احمدی کاشانی بعنوان رئیس، امیر لقمانی پور بعنوان ناظر و ندا کوهی بعنوان منشی جلسه انتخاب و با درج اسامی کاندیداها در تابلو، اداره جلسه را بر عهده گرفتند.
محمد بهرامی، زهرا شایانفر، مریم شریعتی، الهه حاجی زاده، مریم رودبارانی، مهتا کریمی، امیر پارسائیان مهر، پیمان شیخی، علیرضا سعیدی، محمدرضا ایمانیان و محمد وفایی نامزدهای این دوره برای تصدی امور هیات مدیره کانون مذکور بودند.
گزارش عملکرد هیات مدیره توسط محمد وفایی بعنوان نماینده قرائت و پس از آن به هر یک از کاندیداها ۲ دقیقه زمان داده شد که شرح برنامه ها و اهداف خود را مطرح کنند.
بعد از استماع چشم اندازها و نظرات، أخذ آراء آغاز و شمارش و ثبت بصورت علنی صورت پذیرفت.
پس از شمارش آراء و اعلام منتخبین با قرائت بازرس و نظارت هیات رئیسه، اسامی اعضای هیات مدیره جدید کانون به ترتیب تعداد رای به شرح زیر است.
اعضای هیات مدیره:
١: امیر پارسائیان مهر
٢: محمد بهرامی
٣: زهرا شایانفر
۴: علیرضا سعیدی
۵: مریم رودبارانی
۶: الهه حاجی زاده
٧: مریم شریعتی
بازرسان: محمد وفایی ، پیمان شیخی
قابل ذکر است، محمدرضا ایمانیان پس از شمارش آراء انصراف خود را کتباً به هیأت رئیسه اعلام کرد که به بازرس خانه تئاتر تحویل داده شد.

این خبر با خبرهای دریافتی دیگر بروز رسانی می‌شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − ده =