کد خبر : 318521
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
-

«خانه خاموش» بهترین مستند جشنواره «فیپاداک» شد

«خانه خاموش» بهترین مستند جشنواره «فیپاداک» شد

مستند «خانه خاموش» به کارگردانی مشترک فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان موفق به کسب جایزه از بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «فیپاداک» فرانسه شد.

به گزارش عصرقائم، این مستند در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «فیپاداک» در کشور فرانسه روی پرده رفت و توانست جایزه «میترانی» ویژه بهترین مستند اول یا دوم ساخته یک کارگردان در جشنواره را از آن خود کند.

پخش بین‌المللی این اثر مستند، به عهده شرکت «الی ایمیج» به مدیریت «الهه نوبخت» است.

«خانه خاموش» در نخستین حضور بین‌المللی خود، در بخش رقابتی اصلی در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستندآمستردام (ایدفا) در کشور هلند به نمایش در آمد و با ۱۲ فیلم دیگر در بخش مسابقه اصلی این جشنواره به رقابت پرداخت، این فیلم همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین مستند اول بلند این رویداد معتبر سینمایی بود.

«خانه خاموش» سرنوشت سه نسل از یک خانواده ایرانی طبقه متوسط رو به بالا را دنبال می‌کند. در مرکز داستان، خانه‌ای به قدمت یک قرن در تهران قرار دارد که خانواده، در آن روزهای شاد وغم‌انگیزی را سپری کردند. سازندگان این مستند که برادر و خواهر خانواده‌اند، توانسته‌اند از آرشیو غنی فیلم‌های خانوادگی استفاده کنند و آنها را در کنار مطالب تاریخی و همچنین مصاحبه با اقوام قرار دهند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «فیپاداک» از ۲۰ تا ۲۸ ژانویه ۲۰۲۳ (۳۰ دی ماه تا ۸ بهمن ماه) در شهر بیاریتز در کشور فرانسه برگزار شد.

عوامل فیلم مستند ۱۰۰ دقیقه‌ای «خانه خاموش» که طی ۶ سال ساخته شده است، عبارتند از: نویسنده و کارگردان: فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان، مدیرفیلمبرداری محمدرضا جورابچیان، تدوین: هایده صفی‌یاری، موسیقی: حامد ثابت، طراحی و ترکیب صداها: رامین ابوالصدق، صدای گفتار متن: فرناز و محمدرضا جورابچیان، طراحی پوستر و گرافیک: فرهاد فزونی، نویسنده گفتار متن: نرگس فرشی، فرناز و محمدرضا جورابچیان، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی، تهیه‌کنندگان: فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان، تهیه‌کنندگان مشترک: الهه نوبخت، استفانی لوبرون، جوئِل مارانان و انجمن ملی فیلم کانادا، محصول مشترک کشورهای ایران، کانادا، فرانسه، فیلیپین و قطر.

«خانه خاموش» بهترین مستند جشنواره «فیپاداک» شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =