کد خبر : 300132
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
-

اردن سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

اردن سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد تا به وی ابلاغ کند که امان اقدامات این رژیم در شهر قدس را محکوم می‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری فلسطینی “سما”، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن خاطرنشان کرد: سفیر اسرائیل را احضار کردیم، امروز کاردار را نیز احضار می‌کنیم تا این پیام قاطع و آشکار خود را برسانیم که اقدامات اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

الصفدی همچنین تصریح کرد، اردن روز پنجشنبه میزبان نشست کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با “اقدامات غیرقانونی اسرائیلی” در شهر قدس و علیه مقدسات آن است.

وزیر خارجه اردن هشدار داد، در صورتی‌ که اسرائیل “این اقدامات غیرقانونی و نقض‌های خود را متوقف نکند” مسئولیت تنش شدید را که رخ خواهد داد، بر عهده خواهد داشت.

الصفدی ضمن تاکید بر اینکه مسجد الاقصی عبادتگاه مسلمانان است، اظهار کرد، زیارت و بازدید غیر مسلمانان از مسجد الاقصی تنها حق اداره اوقاف در شهر قدس است و هیچگونه تقسیم مکانی و زمانی حرم قدسی را نمی‌توان پذیرفت.

پیشتر عبدالله دوم، پادشاه اردن تاکید کرد که حمایت از قدس و اماکن مقدس آن،‌ اولویت اصلی امان باقی خواهد ماند و این اماکن مقدس هویتی عربی اسلامی- مسیحی دارند و اردن هرگز آنها را نادیده نخواهد گرفت.

در مارس ۲۰۱۳، پادشاه اردن با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قراردادی را امضا کرد که بر مبنای آن اردن حق قیمومیت و دفاع از قدس و مقدسات آن در فلسطین را بر عهده گرفت.

بر اساس بیانیه اداره اوقاف اسلامی فلسطینی، یکشنبه ۵۴۵ شهرک‌نشین افراطی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در قدس شرقی یورش برده و صحن‌های اصلی این مسجد را به مدت سه ساعت اشغال کردند.

اردن سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =