کد خبر : 318241
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
-

آمریکا با توقف هماهنگی امنیتی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

آمریکا با توقف هماهنگی امنیتی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در سخنانی مخالفت کشورش با تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، باربارا لیو، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در این باره اظهار کرد که کشورش با اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین برای توقف همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی مخالف است.

وی گفت: ما معتقد نیستیم که در حال حاضر این اقدام درست است و بسیار مهم است که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هماهنگی امنیتی را حفظ کنند و حتی آن را تعمیق بخشند.

لیو گفت: دولت آمریکا با هر دو طرف در تماس است و ما آنها را تشویق می‌کنیم تا از تشدید تنش و از وخامت بیشتر اوضاع امنیتی جلوگیری کنند.

وی همچنین تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای مراجعه به سازمان‌های بین‌المللی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی را بی‌نتیجه خواند و گفت: برهه فعلی برهه‌ای است که دو طرف در آن نیاز به گفت‌وگوی مستقیم با یکدیگر دارند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرد همه همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات اسرائیل کاملا متوقف شده و افزود که فلسطین فورا سراغ شورای امنیت می‌رود تا درباره حفاظت از امنیت ملت فلسطین قطعنامه صادر کند.

او گفت که فلسطینیان همچنین برای افزودن جنایت کشتار جنین به پرونده‌های قضائی اسرائیل به دادگاه جنایات بین‌المللی مراجعه خواهند کرد.

روز پنج‌شنبه در حمله سربازان اسرائیلی به اردوگاه جنین ۹ فلسطینی از جمله یک بانوی سالخورده به شهادت رسیدند و ۲۰ تن هم زخمی شدند.

آمریکا با توقف هماهنگی امنیتی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی مخالفت کرد
بلینکن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 2 =