کد خبر : 299876
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
-

رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و دبیرکل سازمان ملل

رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و دبیرکل سازمان ملل

ولیعهد عربستان و دبیرکل سازمان ملل در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از الیوم السابع، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با محمد بن سلمان، ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان تماس تلفنی برقرار کرد.

دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش سازمان ملل درباره آن رایزنی کردند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین اعلام کرد، این سازمان “تلاش‌های عربستان جهت برقراری آرامش بین طرف‌های یمنی و همچنین تلاش‌ها جهت دستیابی به راهکار سیاسی برای حل بحران یمن” را ارج می‌نهد.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن، وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران تن شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند. سازمان ملل دائما نسبت به وضعیت نامساعد یمن هشدار می‌دهد و این سازمان در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد، حدود دو میلیون کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه حاد نیاز به درمان و معالجه دارند و از میان آنها ۳۶۰ هزار تن در معرض خطر مرگ قرار دارند.

رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و دبیرکل سازمان ملل
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =