کد خبر : 299894
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
-

سفر وزیر خاجه ایرلند به اوکراین

سفر وزیر خاجه ایرلند به اوکراین

سیمون کاونی، وزیر خارجه ایرلند دیشب از لهستان وارد کی‌یف شد. این اولین دیدار یک وزیر خارجه از یک عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل به اوکراین از زمان آغاز حمله روسیه به این کشور است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از میرور، سایمون کاونی که وزیر دفاع ایرلند نیز هست در سخنرانی خود در کی‌یف گفت: امروز در کی‌یف هستم زیرا وزیر خارجه اوکراین از من دعوت کرده بود که بیایم و از انجام این کار خوشحالم . ما برای ۱۰ روز گذشته برنامه ریزی کرده‌ایم. ما در اینجا نشست‌های سیاسی در سطح بالا با دولت اوکراین داریم، همچنین به مکان‌هایی که در هفته‌های اخیر جنایات جدی در آن رخ داده است – به بوچا و سایر حومه‌های کی‌یف سر زدیم.»

گفتگوهای کاونی با دولتمردان اوکراین بر این موضوع متمرکز بود که چگونه ایرلند می تواند به ارائه حمایت سیاسی، امنیتی و بشردوستانه از اوکراین، کمک به اوکراین در درخواست این کشور برای نامزدی در اتحادیه اروپا، پیشبرد تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه و پاسخگویی روسیه به این کشور ادامه دهد. ایرلند تاکنون ۲۰ میلیون یورو کمک بشردوستانه به اوکراین و پناهندگان اوکراینی و ۳۳ میلیون یورو به عنوان کمک غیرکشنده برای ارتش اوکراین از طریق تسهیلات صلح اروپا ارائه کرده است.

اعضای واحد واکنش اضطراری گاردا و سفیر ایرلند در اوکراین کاونی را در این سفر همراهی می کنند.

سفر وزیر خاجه ایرلند به اوکراین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =