کد خبر : 299078
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

شگفتی‌های کلمبیا از منظر فضا

شگفتی‌های کلمبیا از منظر فضا

اخیرا ماموریت “کوپرنیک سنتینل- ۲”(Copernicus Sentinel-۲) آژانس فضایی اروپا تصویری زیبا از شهر بارانکیا که در مرکز بخش آتلانتیکو در شمال غربی کلمبیا قرار دارد، ثبت کرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اس تی دی، سنتینل-۲(Sentinel-۲) یکی از پروژه‌های رصد زمین است که توسط آژانس فضایی اروپا به عنوان بخشی از برنامه کوپرنیک به منظور بهبود ماموریت‌های دیده‌بانی زمین و پشتیبانی از خدماتی مانند پایش جنگل‌ها، بررسی تغییرات پوشش زمین و مدیریت بلایای طبیعی توسعه یافته است.

شهر بارانکیا در این تصویر که اخیرا ثبت شده است در بخش بالای تصویر با رنگ خاکستری قابل مشاهده است، محدوده‌ای با مساحت ۱۵۵ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد و چهارمین شهر پرجمعیت کلمبیا پس از بوگوتا، مدلن و کالی محسوب می‌شود.

شهر بارانکیا به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ برای کلمبیا عمل می‌کند و دارای بزرگترین بندر در امتداد دریای کارائیب است. به لطف این بندر بزرگ، شهر بارانکیا به “گلدن گیت کلمبیا” نیز شهرت پیدا کرده است. از نظر استراتژیک این شهر در کنار دلتا رود ماگدالنا(یکی از مهمترین رودها در کلمبیا)، واقع شده است. رود ماگدالنا یا ریو ماگدالنا، رودی است که در مرکز تا شمال کلمبیا در آمریکای جنوبی جریان دارد. این رود از ارتفاعات آند سرچشمه گرفته و پس از طی مسیری به سمت شمال، در پایان به دریای کارائیب می‌ریزد.

ماگدالنا به دلیل وجود مقادیر زیادی رسوب، همانطور که توسط توده رسوبی گسترده در دهانه و رنگ قهوه‌ای آب آن مشاهده می‌شود، به لایروبی مکرر کانال اصلی خود نیاز دارد تا امکان دسترسی به بندر بارانکیا برای کشتی‌های اقیانوس پیما فراهم شود. این تصویر در مارس ۲۰۲۱ و درست قبل از آغاز فصل بارانی که از آوریل شروع می‌شود، ثبت شده است.

شگفتی‌های کلمبیا از منظر فضا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 9 =