کد خبر : 316217
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
-

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

در این گزارش، با افرادی آشنا می‌شوید که قرار است به عنوان سرنشینان یک ماموریت منحصربه‌فرد به دور ماه، در موشک «استارشیپ» حضور داشته باشند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپیس، یک گروه هنرمند قرار است در آینده طی یک ماموریت منحصربه‌فرد به دور ماه پرواز کنند. «یوساکو مائزاوا» (Yusaku Maezawa)، میلیاردر ژاپنی اخیرا اعلام کرد که این گروه از جمله خود او، با یک موشک «استارشیپ» (Starship) شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) به دور ماه خواهند چرخید.

مائزاوا از هنرمندان سراسر جهان دعوت کرد تا برای این فرصت درخواست دهند و گفت که به جز تعهدات اولیه ایمنی ماموریت، هیچ آزمایش علمی یا مسئولیت دیگری برای این افراد وجود ندارد. او در یک بیانیه ویدئویی گفت: امیدوارم همه افراد مسئولیتی را که با ترک زمین، سفر به ماه و بازگشت به زمین همراه است، درک کنند.

نام خوانندگان، رقصندگان، یک شخصیت یوتیوب و ورزشکاران، در میان هشت خدمه و دو عضو پشتیبان انتخاب‌شده برای پرواز طی ماموریت موسوم به «DearMoon» به چشم می‌خورد.

یوساکو مائزاوا

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

مائزاوا، میلیاردر ژاپنی که ۴۷ سال دارد، ثروت خود را به عنوان یک خرده‌فروش آنلاین مد به دست آورده است. او پرداخت هزینه ماموریت DearMoon را پذیرفته، اما میزان پرداخت او فاش نشده است.

مائزاوا پیش از این نیز در دسامبر ۲۰۲۱، پروازی به مدت ۱۲ روز به فضا داشت و هزینه صندلی خود و «یوزو هیرانو» (Yozo Hirano)، فیلمبردارش را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پرداخت کرد. فضانوردان روسی هنگام پرتاب و فرود، او را با فضاپیمای سایوز (Soyuz) به پرواز درآوردند.

ریانون آدام

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

«ریانون آدام» (Rhiannon Adam) که در زمان انتخاب ۳۷ سال داشت، یک هنرمند و عکاس ایرلندی‌تبار است که زمان خود را بین لندن و آمریکا سپری می‌کند. او از سال ۱۹۹۲، زمانی که والدینش یک قایق بادبانی برای سفر به سراسر جهان خریدند، کوچ‌نشین بوده است. وی تحصیلات خود را در «کالج هنر و طراحی سنترال سنت مارتینز» (Central Saint Martins College of Art and Design) و «دانشگاه کمبریج» (University of Cambridge) گذرانده است. او جوایزی شامل «جایزه میتار»(Meitar Award) را برای برتری در عکاسی دریافت کرده است و در سال ۲۰۱۹ نیز به عنوان یکی از استعدادهای جدید گالری عکاسان شناخته شد.

در وب‌سایت DearMoon آمده است: کار ریانون روی پروژه‌های مستند اجتماعی، مبتنی بر پژوهش بلندمدت است که از فرآیندهای عکاسی آنالوگ و داده‌های آرشیو استفاده می‌کند. تجربیات اولیه زندگی او با تمرکز بر جوامع دوردست، مفهوم مدینه فاضله و خط باریک بین واقعیت و تخیل، تأثیری ماندگار بر کار او گذاشته‌اند.

استیو آئوکی

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

«استیو آئوکی» (Steve Aoki) که در زمان انتخاب ۴۵ سال داشت، تهیه‌کننده موسیقی، هنرمند، طراح مد، کارآفرین و بشردوست متولد میامی است. او بنیان‌گذار شرکت ضبط موسیقی «دیم مک» (Dim Mak) است.

یمی ای.دی

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

«یمی ای.دی» (Yemi A.D.) که در زمان انتخاب ۴۱ سال داشت، در سال ۱۹۸۱ در چکسلواکی سابق از مادری چک و پدری نیجریه‌ای به دنیا آمد. یمی خود را به عنوان یک نیروی خلاق چندرشته‌ای، مبتکر اجتماعی و طراح رقص توصیف می‌کند.

وی طراحی و کارگردانی نمایش‌ها و کمپین‌هایی را برای «اپل»، «گوگل»، «مرسدس بنز» و شرکت‌های مشهور دیگر انجام داده و همچنین، بنیان‌گذار شرکت «JAD Productions» است که یک شرکت تولید خلاق برنده جوایز متعدد به شمار می‌رود. یمی در سال ۲۰۱۹ به عنوان سفیر حسن نیت چک منصوب شد و بنیان‌گذار یک سازمان غیرانتفاعی موسوم به «مونشات پلتفرم» (Moonshot Platform) در آمریکا است که از رهبران جوان حمایت می‌کند.

تیم داد

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

«تیم داد» (Tim Dodd) که در زمان انتخاب ۳۵ سال داشت، خالق محتوا، عکاس، فیلمبردار و موسیقیدان متولد آیووا است. وی تهیه مجموعه عکس‌های موسوم به «فضانورد روزمره» را در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک پروژه عکاسی آغاز کرد و در سال ۲۰۱۷ آن را در یوتیوب گسترش داد. او در یوتیوب به طور منظم پخش زنده و مصاحبه انجام می‌دهد.

بیوگرافی او در وب‌سایت DearMoon می‌گوید: مأموریت تیم داد این است که فضا را برای مردم عادی به زمین بیاورد. وی در هضم موضوعات پیچیده هوافضا و کمک به افراد عادی برای درک بیشتر آنها از طریق ویدیوهای عمیق و بصری، تخصص بسیاری دارد.

برندان هال

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

«برندان هال» (Brendan Hall) که در زمان انتخاب ۲۸ سال داشت، یک مستندساز متولد کنتیکت است که بر طبیعت تمرکز دارد. در وب‌سایت DearMoon در مورد هال نوشته شده است: پروژه‌های وی بینندگان را در ماجراجویی‌هایی قرار داده‌اند که مرزهای روح انسانی ما را کشف می‌کنند؛ از دنبال کردن یک سفر پزشکی از راه دور در جنگل‌های آمازون گرفته تا دانشمندانی که استخوان‌های ماموت را در سیبری کشف می‌کنند.

هال فارغ‌التحصیل «مدرسه هنر تیش» (Tisch) در «دانشگاه نیویورک» (NYU) است و با نشنال جئوگرافیک (National Geographic)، گوگل، شرکت ادوبی(Adobe) و سازمان «حفاظت از طبیعت» (TNC) همکاری داشته است.

کریم ایلیا

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

«کریم ایلیا» (Karim Iliya) که در زمان انتخاب ۳۲ سال داشت، عکاس و فیلمساز است. دوران کودکی او در خاورمیانه و آسیا گذشت. بیوگرافی او در وب‌سایت DearMoon می‌گوید: اشتیاق ایلیا به طبیعت، او را در میان آتشفشان‌های در حال انفجار، اعماق جهان‌های یخی قطب شمال و بسیاری از مکان‌های شگفت‌انگیزی آورده است که انسان‌ها و حیوانات در آنها ساکن هستند.

ایلیا به عنوان حامی اکوسیستم گونه‌هایی مانند نهنگ‌ها و پرندگان فعالیت دارد و در بیش از ۴۵ کشور کار کرده است. آثار او در مجله نشنال جئوگرافیک، «بی‌بی‌سی ارث» (BBC Earth) و مواردی از این دست ظاهر شده‌اند. ایلیا یکی از بنیانگذاران «کوگیا» (Kogia) به شمار می‌رود که یک کتابخانه رسانه‌ای غیرانتفاعی و گروه فیلم با تمرکز بر حفاظت از اقیانوس است.

چوی سونگ هیو

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

«چوی سونگ هیون» (Choi Seung Hyun) که در زمان انتخاب ۳۵ ساله بود، خواننده، نوازنده، بازیگر و مجموعه‌دار اهل کره جنوبی است.

چوی سونگ هیون نخستین بار در سال ۲۰۰۷ در صحنه موسیقی شناخته شد و در گروه کی پاپ «بیگ بنگ» (Bigbang) حضور یافت. همچنین، او به ‌خاطر کارهای هنری و فیلم‌هایش شناخته می‌شود.

دو جوشی

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

«دو جوشی» (Dev Joshi) که در زمان انتخاب ۲۲ سال داشت، یک بازیگر حرفه‌ای و اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی متولد هند است. او از سه سالگی در زمینه‌های گوناگون مانند تلویزیون، سینما، آلبوم‌های موسیقی، نمایش و تبلیغات اجرا می‌کند. جوشی بیشتر به خاطر ایفای نقش «بال ویر»(Ball Veer)، ابرقهرمان کودک هندی شهرت دارد.

از میان جوایز او می‌توان «بال شاکتی پوراسکار» (Bal Shakti Puraskar) را نام برد که بالاترین نشان غیرنظامی هند برای افراد زیر ۱۸ سال است و جوشی آن را از رئیس جمهور هند دریافت کرد. جوشی بنیان‌گذار سازمان غیر دولتی «D۳ Caring Social Club» است و در مقطع کارشناسی ارشد رشته روابط بین‌الملل و دیپلماسی در «موسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل متحد» (UNITAR) درس می‌خواند.

کیتلین فارینگتون

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

«کیتلین فارینگتون» (Kaitlyn Farrington) که در زمان انتخاب ۳۲ سال داشت، یک ورزشکار اسنوبرد متولد آیداهو است. او که در سن ۱۷ سالگی به عنوان عضو تیم اسنوبرد آمریکا انتخاب شد، مدال طلای المپیک را در سال ۲۰۱۴ به دست آورد.

در بیوگرافی فارینگتون آمده است: کیتلین در حال حاضر بیشتر وقت خود را به تمرین اسنوبورد می گذراند که دوست دارد آن را اسنوبورد ماجراجویی بنامد. او در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کند تا بتواند مدرک خود را در زمینه ارتباطات تجاری بگیرد.

میو

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید

«میو» (Miyu) که در زمان انتخاب ۲۵ سال داشت، طراح رقص و حرکات حرفه‌ای ژاپنی است. او در سرتاسر جهان اجرا داشته است.

در بیوگرافی میو در Dearmoon نوشته شده: میو دهه گذشته را برای آموزش، الهام بخشیدن و ارتباط با مردم از طریق رقص و حرکت در سراسر جهان صرف کرده است. میو بارها به عنوان یک هنرمند ثابت کرده زمانی که مهربانی، لطف و فروتنی نیروی محرکه شما باشد، هر چیزی ممکن است.

با سرنشینان ماموریت ماه آشنا شوید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 10 =