کد خبر : 317165
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
-

نخستین ماموریت «راکت لب» از خاک آمریکا ۲۳ ژانویه انجام می‌شود

نخستین ماموریت «راکت لب» از خاک آمریکا ۲۳ ژانویه انجام می‌شود

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نخستین ماموریت شرکت «راکت لب» از خاک آمریکا کمتر از دو هفته دیگر انجام خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپیس، شرکت «راکت لب»Rocket Lab)) روز ۱۱ ژانویه اعلام کرد که پنجره پرتاب ماموریت راکت لب موسوم به «ویرجینیا برای عاشقان پرتاب است» در ۲۳ ژانویه باز خواهد شد. این پرتاب از «مرکز پرواز والوپس»(WFF) ناسا در ویرجینیا انجام خواهد شد.

پرتابگر ۱۸ متری «الکترون»(Electron) راکت لب تا به امروز بیش از ۳۰ ماموریت مداری را انجام داده است که همه آنها از «مجتمع پرتاب ۱»(Launch Complex ۱) این شرکت در نیوزلند انجام شده‌اند.

ماموریت «ویرجینیا برای عاشقان پرتاب است» به عنوان نخستین پرتاب از این مرکز در «مجتمع پرتاب ۲» انجام خواهد شد. این ماموریت قرار بود ماه گذشته پرتاب شود اما آب و هوای نامساعد، پرتاب را به سمت ژانویه سوق داد.

الکترون در پرتاب آتی، سه ماهواره را برای شرکت «HawkEye ۳۶۰» مستقر در ویرجینیا حمل خواهد کرد. این سه ماهواره، نخستین نمونه‌ها از ۱۵ ماهواره HawkEye ۳۶۰ هستند که راکت لب آنها را در طول سه ماموریت طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ ارسال خواهد کرد.

راکت لب در توضیح ماموریت نوشت: این مأموریت‌ها، مجموعه ماهواره‌های نظارت بر فرکانس رادیویی HawkEye ۳۶۰ را توسعه خواهند داد و این شرکت را قادر خواهند ساخت تا نقشه‌برداری دقیقی را از انتشار فرکانس رادیویی در هر نقطه از جهان انجام دهد.

راکت لب در تلاش است تا مرحله نخست الکترون را قابل استفاده مجدد کند. این شرکت پس از چندین ماموریت پیشین، تقویت‌کننده‌ها را بازیابی و بررسی کرده است.

نخستین ماموریت «راکت لب» از خاک آمریکا ۲۳ ژانویه انجام می‌شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =