کد خبر : 298928
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
-

اولین سفر البرهان به مصر پس از کودتای اکتبر سودان

اولین سفر البرهان به مصر پس از کودتای اکتبر سودان

رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان، چهارشنبه وارد قاهره، پایتخت مصر شد. این اولین سفر وی به مصر پس از کودتا سودان در اکتبر گذشته است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از عربی ۲۱،‌ عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر طی مراسمی رسمی از عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان استقبال کرد.

استقبال رسمی مصر، نشان دهنده حمایت صریح این کشور از البرهان است که مدت‌هاست با اعتراضات مردمی در کشورش روبه رو بوده است.

در بیانیه مشترک پس از دیدار البرهان و السیسی آمده است که این گفتگوها به ویژه بر تقویت روابط اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری و همچنین تعمیق همکاری‌های مشترک در سطوح امنیتی و نظامی تمرکز داشته‌اند.

براساس این بیانیه، یکی دیگر از مسائلی که دو طرف درباره‌ آن به بحث و بررسی نشست‌اند،‌ پرونده سد “النضه” اتیوپی بود.

سودان از زمانی که عبدالفتاح البرهان، فرمانده کل ارتش سودان در ۲۵ اکتبر اقداماتی را اعلام کرد که شامل اعلام وضعیت فوق العاده و انحلال شورای حاکمیت و شورای وزیران بود، شاهد یک بحران سیاسی عمیق و گسترده است.

مصر و سودان همچنین از عواقب جنگ بین روسیه و اوکراین بر نیازهای غذایی خود بیم دارند، زیرا بیشترین سهم گندم را از این دو کشور وارد می کنند.

سودان موضعی مشابه با موضع مصر در مورد پرونده سد النهضه اتیوپی دارد به گونه‌ای که قاهره و خارطوم اقدامات اتیوپی در زمینه این سد را “اقدامات یکجانبه” آدیس آبابا، توصیف کرده‌ و هر دو کشور اقدامات اتیوپی در این زمینه را محکوم کرده‌اند.

اولین سفر البرهان به مصر پس از کودتای اکتبر سودان

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =