کد خبر : 297669
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
-

کمپین غرب برای اعمال “فشار بی‌سابقه”‌ در شورای امنیت

کمپین غرب برای اعمال “فشار بی‌سابقه”‌ در شورای امنیت

پس از آنکه نماینده روسیه در سازمان ملل کشورهای غربی را به راه انداختن یک کمپین اعمال “فشار بی سابقه” علیه یک طرح ارائه شده از سوی کشورش بر سر ارائه کمک ها به اوکراین و حمایت از غیرنظامیان آنجا متهم کرد، شورای امنیت سازمان ملل امروز جمعه دیگر این طرح را به رای نمی‌گذارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌ها گفتند که این اقدام روسیه با توجه به این واقعیت که اکثر ۱۵ عضو شورای امنیت احتمالا به آن رای ممتنع می دادند محکوم به شکست شد، در حالی که علت مخالفت‌ها با این طرح این بوده که به موضوع پاسخگو ساختن روسیه یا تصدیق حمله روسیه به همسایه خود اشاره‌ای نداشته و حتی به موضوع پایان دادن به درگیری ها یا خارج سازی سربازان روسیه نپرداخته است.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: بسیاری از همکاران ما از بسیاری از هیات‌ها درباره فشار بی‌سابقه شرکای غربی و این که آنها را از جمله با ارعاب و تهدید زیر منگنه گذاشته‌اند به ما خبر می‌دهند.

نبنزیا در این اظهاراتش که در جریان نشست شورای امنیت در خصوص وضعیت انسانی در اوکراین مطرح شد تصریح کرد: ما درک می کنیم که تحمل این نوع حمله برای این کشورها چقدر دشوار است.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، پس از این نشست به رویترز گفت: تنها افرادی که در اینجا دیگران را در منگنه می‌گذارند، روس‌ها هستند و مجبورند برای جلب حمایت دیگران از خودشان رو به این کار بیاورند.

نبنزیا گفت که روسیه به جای آن از شورای امنیت درخواست کرده روز جمعه – در زمان برنامه ریزی برای آن رای گیری – با هدف بحث در مورد “آزمایشگاه های زیستی آمریکا در اوکراین با استناد به اسناد جدیدی که در جریان عملیات نظامی ویژه اوکراین به دست آمده اند” تشکیل جلسه دهد.

رزماری دی کارلو، مسئول امور سیاسی سازمان ملل روز پنجشنبه به شورای امنیت گفت که آژانس حقوق بشر سازمان ملل ۷۲۶ کشته شامل ۵۲ کودک و ۱۱۷۴ نفر مجروح از جمله ۶۳ کودک را در بازه ۲۴ فوریه تا ۱۵ مارس برای جنگ اوکراین ثبت کرده است. او بدون مشخص کردن اینکه چه کسی مقصر این تلفات و زخمی ها است، گفت: “تعداد واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است.”

دی کارلو گفت: “بیشتر این تلفات ناشی از استفاده از سلاح های انفجاری با دامنه تاثیر وسیع در مناطق پرجمعیت است. صدها ساختمان مسکونی و همچنین بیمارستان و مدرسه آسیب دیده یا ویران شده‌اند.”

او گفت: “ابعاد تلفات غیرنظامیان و تخریب زیرساخت های غیرنظامی در اوکراین را نمی توان انکار کرد. این امر مستلزم تحقیقات و پاسخگویی کامل است.”

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی به شورای امنیت گفت که سازمان تحت امرش ۴۳ مورد حمله به مواضع کارکنان بهداشت و درمان در اوکراین را که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر از جمله خود این کارکنان بهداشت و درمان شده بررسی کرده است.

تدروس به شورا گفت: در هر جنگی، حملات به مواضع کارکنان بهداشت و درمان نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.

کمپین غرب برای اعمال "فشار بی‌سابقه"‌ در شورای امنیت/ روسیه طرحش درباره اوکراین را پس گرفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + دوازده =