کد خبر : 296497
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
-

شورای امنیت حمله تروریستی به مسجد پیشاور را محکوم کرد

شورای امنیت حمله تروریستی به مسجد پیشاور را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی “بزدلانه” و “شنیع” هفته گذشته به یکی از مساجد مسلمانان شیعه در پیشاور پاکستان را محکوم و بر لزوم محاکمه مسئولان این اقدامات تروریستی تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری پی‌تی‌آی هند، روز جمعه یک عامل انتحاری که گفته می‌شود وابسته به داعش خراسان بود، خودش را در مقابل مسجدی در بازار “قصه خوانی” واقع در پیشاور منفجر کرد؛ این یکی از مرگبارترین حملات در این منطقه هم مرز با افغانستان محسوب می‌شود.

به گفته مقامات امنیتی در پاکستان، در این حمله ۶۳ تن کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

لانا زاکی نسیبه، رئیس شورای امنیت در بیانیه‌ای گفت: اعضای شورای امنیت قویا این حمله تروریستی بزدلانه و شنیع به مسجد “کوچا ریسالدار” را که روز جمعه اتفاق افتاد، محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان این حمله تروریستی، تاکید کردند که تروریسم در هر شکل و ظاهری یکی از جدی‌ترین تهدیدات برای امنیت و صلح بین‌المللی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت بر لزوم مجازات عاملان، سازمان‌دهندگان، تامین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات تروریستی تاکید کردند و از تمامی کشورهای جهان خواستند تا طبق تعهداتشان تحت قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت فعالانه با دولت پاکستان و دیگر مقامات مربوطه در این زمینه همکاری کنند.

تحقیق‌کنندگان و بازرسان این پرونده روز یکشنبه مدعی شدند که کل این شبکه و اعضای خانواده بمب‌گذاران مسئول این حمله را شناسایی کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است:‌ اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی بدون در نظر گرفتن انگیزه آن در هر کجا و هر زمان و توسط هر کسی که انجام شود، غیرقابل توجیه و مجرمانه است.

منیر اکرم، سفیر پاکستان در سازمان ملل به خاطر این بیانیه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و ائتلاف غیرنظامیان سازمان ملل تشکر کرد.

شورای امنیت حمله تروریستی به مسجد پیشاور را محکوم کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 5 =