کد خبر : 295742
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
-

بنان: سندی که برای سازمان ملل درباره ترسیم مرزهای دریایی فرستادیم، حذف شده

بنان: سندی که برای سازمان ملل درباره ترسیم مرزهای دریایی فرستادیم، حذف شده

رئیس هیئت نظامی-فنی لبنان در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی ضمن اعلام حذف نامه‌ای که این کشور برای سازمان ملل ارسال کرده بود، گفت که امیدوار است یک اشتباه فنی رخ داده و این سند ظرف چند ساعت آینده بازگردانده شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، بسام یاسین، رئیس هیئت نظامی-فنی لبنان در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نامه‌ای که لبنان برای سازمان ملل ارسال کرده بود و در آن منطقه واقع در حدفاصل خطوط ۲۳ و ۲۹ را منطقه مورد مناقشه قرار داده بود، از وبسایت رسمی بخش امور اقیانوس‌ها و حقوق دریاهای سازمان ملل حذف شده است.

یاسین در ادامه ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه یک اشتباه فنی رخ داده و سند یاد شده ظرف چند ساعت آینده بازنشر شود، گفت: چه کسی تصمیم گرفته یک سند رسمی لبنان را که از حق مردم لبنان در منابع چند میلیارد دلاری‌شان حمایت می‌کند، از بین ببرد؟

دفتر ریاست جمهوری لبنان چند روز قبل فاش کرد درخواستی را از سوی دفتر حقوقی “گروه مردم خواهان اصلاح حاکمیت هستند” دریافت کرده مبنی بر اینکه اطلاعاتی درباره مذاکرات تعیین مرزهای دریایی جنوب لبنان در اختیارش قرار بگیرد.

این دفتر تاکید کرد: اطلاعات روند مذاکره درباره تعیین مرزهای دریایی جنوب لبنان از اسرار دفاع ملی است که قانون اجازه افشای آنها را نمی‌دهد.

آموس هاچستین، فرستاده آمریکا به پرونده تعیین مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی در ابتدای ماه جاری میلادی با مقامات ارشد لبنان دیدار کرده و پیشنهادهای جدیدی برای تعیین مرزهای دریایی جنوب لبنان با فلسطین اشغالی به آنها داد.

پیش از این میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار کرده بود: محال است حقوق کشورم را در مساله تعیین مرزهای دریایی از دست بدهم.

لبنان: سندی که برای سازمان ملل درباره ترسیم مرزهای دریایی فرستادیم، حذف شده
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =