کد خبر : 295703
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
-

موافقت شورا با گام شهرداری تهران برای ارتقاء بهره‌وری در بودجه سال آینده

موافقت شورا با گام شهرداری تهران برای ارتقاء بهره‌وری در بودجه سال آینده

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تبصره ۲۰ بودجه سال آینده شهرداری تهران در راستای ارتقاء بهره‌وری با اکثریت آرا موافقت کردند.

به گزارش عصرقائم، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران، بررسی تبصره بیستم را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا آخوندی در تشریح این تبصره گفت: در این تبصره شهرداری تهران در راستای ارتقاء بهره‌وری مکلف است نسبت به بازنشستگی پیش از موعد یا بازخرید سالانه در مجموع معادل شش درصد از نیروی انسانی شاغل واحدها اعم از کارکنان رسمی، ثابت، قراردادی و کارگری در جهت اصلاح ساختار سازمانی متناسب‌سازی سطوح و عناوین شغلی با عنوان پرداخت‌های انتقالی به کارکنان، پاداش پایان خدمت بازنشستگان و بازخرید کارکنان در چارچوب مقررات اقدام کنند.

همچنین به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود نسبت به جذب و استخدام نیروی انسانی متخصص حداکثر تا سقف ۵۰ درصد تعداد کارکنان کاهش یافته در طول برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران با هدف ارتقاء سطح تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر با اولویت به‌کارگیری نیروهای خبره و فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مرتبط منوط به وجود پست سازمانی با رعایت قوانین و مقررات اقدام و لیست افراد جذب شده را به شورای شهر تهران ارائه کند.

وی افزود: متناسب‌سازی نظام جبران خدمت کارکنان در کلیه سطوح شهرداری شامل سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه با نظم‌بخشی و التزام به رعایت مقررات استخدامی، طبقه‌بندی مشاغل و آیین‌نامه حقوق و دستمزد مصوب کارکنان به گونه‌ای است که متوسط تفاوت در پرداخت حقوق و مزایا بیشتر از ۱۵ درصد نباشد.

وی ادامه داد: در این تبصره شهرداری تهران مکلف شده چاپ هرگونه نشریه مکتوب در واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استثنای روزنامه همشهری و مرکز ارتباطات ممنوع باشد.

همچنین شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه، معاونت‌ها، ادارات کل، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران موظف هستند کلیه خدمات و امور چاپی خود را به موسسه همشهری واگذار نمایند. همچنین موسسه همشهری مجاز است با هدف توسعه کسب و کار و درآمدزایی از طریق راه‌اندازی، تقویت طرح‌های نیازمندی‌های آنلاین و طرح رسانه تعاملی نسبت به جذب سرمایه‌گذاری اقدام کند.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران مکلف است ضمن برنامه‌ریزی و توسعه در اجرای فرایند حذف قبوض کاغذی تا پایان سال ۱۴۰۱ درخصوص دریافت عوارض و بهای خدمات مبتنی بر صدور قبوض الکترونیکی اقدام کنند.

امانی در جریان بررسی این تبصره گفت: در حال حاضر شهرداری به نیروی خدماتی بیش از نیروی تحصیل کرده نیازمند است به شکلی که تعدادی از نیروهای فارغ‌التحصیل در حال حاضر در شهرداری تهران پست سازمانی‌ وجود ندارد که به آنها داده شود. از سوی دیگر مدام نیروها را زیاد می‌کنیم اما تکلیف سازمان را روشن نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از نیروهای خدماتی و حتی نگهبان‌ها در مناطق در بازدیدهای میدانی با بنده صحبت کرده‌اند که سال‌هاست مشغول به ارائه خدمات هستند و با توجه به افزایش سن آنها نیروی جایگزینی برای آنها وجود ندارد و آنها نیز توانایی انجام برخی کارها در حوزه خدماتی را ندارند.

اقراریان دیگر عضو شورای شهر نیز به بند ۵ تبصره بیستم اشاره کرد و افزود: شهرداری در این بند موظف است کلیه خدمات چاپی خود را به موسسه همشهری بدهد. این نوعی انحصار است که ما با آن موافق هستیم اما پیشنهاد می‌کنم رعایت صرفه و صلاح شهرداری به این بند اضافه شود تا خدمات با کیفیت و قیمت مناسب توسط همشهری ارائه شود.

در ادامه این جلسه چمران ریاست شورا با تاکید بر درستی پیشنهاد اقراریان، گفت: باید خدمات ارائه شده توسط موسسه همشهری با بهترین کیفیت و بهترین قیمت ارائه شود.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتاً پس از بحث و بررسی با ۱۹ رای موافق تبصره بیستم لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

موافقت شورا با گام شهرداری تهران برای ارتقاء بهره‌وری در بودجه سال آینده

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + شانزده =