کد خبر : 294409
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
-

تلفات داعش در حمله به زندان حسکه سوریه به ۳۵۰ تن رسید

تلفات داعش در حمله به زندان حسکه سوریه به ۳۵۰ تن رسید

منابع امنتی عراقی اعلام کردند، بیشتر از ۳۵۰ تن از عناصر داعش در تلاش برای فرار از زندان حسکه سوریه کشته شدند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بر اساس بیانیه منتشر شده از جانب این منابع، فرماندهی عملیات مشترک عراق تلاش اخیر داعش برای فراری دادن نیروهای از زندان حسکه سوریه را زیر نظر داشت و نیروهای امنیتی بلافاصله پس از این حادثه با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی، اقدامات لازم را برای تامین امنیت کامل مرزهای عراق آغاز کردند.

طبق اطلاعات بدست آمده، داعش سعی داشت ۴۴۰۰ تن از نیروهایش که در این زندان، محبوس هستند را فرار دهد.

در این بیانیه آمده است، ستاد فرماندهی عملیات مشترک طبق اطلاعات دقیق جمع‌آوری شده با کمک ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد که ۳۹۰۰ تن از زندانیان داعشی حسکه به زندان امن دیگری منتقل شده‌اند و ۱۰۰ تن دیگر نیز به دلیل جراحات وارده در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

براساس این بیانیه، ۳۵۰ تن از زندانیان داعشی که در جریان حمله به زندان، اقدام به استفاده از اسلحه کردند، کشته شدند.

ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق در این بیانیه افزود که احتمال افزایش تعداد کشته‌های داعش، با تکمیل بررسی و تحقیقات وجود دارد.

به دنبال حادثه زندان حسکه، نیروهای امنیتی عراق در یک عملیات گسترده، زندان‌های این کشور را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند.

همچنین امکانات امنیتی و حفاظتی در مرز عراق با سوریه را نیز تقویت کردند.

در پایان این بیانیه آمده است: ستاد فرماندهی عملیات مشترک از شجاعت و نقش طرف‌هایی که توانستند این تلاش را خنثی کنند و به حمله داعش در الحسکه پاسخ دهند، قدردانی می‌کند و همچنین به همه اطمینان می‌دهیم که نیروهای امنیتی عراق، قادر به ایمن سازی مرزها هستند و اینکه عملیات پیشگیرانه کیفی که انجام می‌دهند تأثیر زیادی در شکست تروریسم، تعقیب آن و انتقام عادلانه علیه هر کسی که سعی در دستکاری امنیت داشته باشد، داشته است.

زندان غویران واقع در استان حسکه در شمال شرقی سوریه، یکی از بزرگترین زندان‌های سوریه است که تعداد زیادی از داعشی‌ها را در خود جای داده است. حدود ۳۵۰۰ زندانی از نیروها و رهبران داعش در این زندان بودند. حمله به این زندان یکی از بدترین حملات از زمان اعلام نابودی داعش در سوریه در مارس ۲۰۱۹ است.

این زندان در ۲۰ ژانویه مورد حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت و به تسلط آن‌ها در آمد اما پس از مدتی نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند، توانستند زندان را از داعش پس بگیرند و بر آن مسلط شوند.

تلفات داعش در حمله به زندان حسکه سوریه به ۳۵۰ تن رسید

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =