کد خبر : 12024
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
-

اصول تجدید سیستم بازپس‌دهی بدهی به صندوق کرکس قانون شود

اصول تجدید سیستم بازپس‌دهی بدهی به صندوق کرکس قانون شود

رسانه آرژانتینی «ته‌لام» گزارش داد که رئیس جمهور آرژانتین اصول اساسی تجدید سیستم باز‌پس‌دهی بدهی را برای تصویب به کنگره فرستاد و خواستار تبدیل این اصول به قانون شد.

قائم آنلاین،دولت آرژانتین روز گذشته ضمن تسلیم لایحه‌ای به کنگره این کشور خواستار تصویب اصول کلیدی قطعنامه سازمان ملل علیه صندوق کرکس مبنی بر ایجاد تغییر در ساختار بازپس‌دهی بدهی‌ها شد و از کنگره خواست تا نسبت به تبدیل این اصول به قانون اقدام کند.

این اصول شامل ۹ اصل مهم در تجدید فعالیت‌های صندوق کرکس هستند که هفته گذشته مورد تایید سازمان ملل متحد قرار گرفتند، سازمان ملل با تغییر سیستم بازپس‌دهی بدهی کشورها موافقت کرد.
«کریستینا فرناندز کریشنر» رئیس جمهور آرژانتین در این رابطه اذعان داشت که اگر بار دیگر در دام بدهی‌های کلان و همچنین بهره‌های سنگین صندوق کرکس بیافتیم تمام زحماتی که طی ۱۲ سال برای نجات از این وضعیت کشیده‌ایم، به باد خواهد رفت.
وی ضمن قدردانی از ۱۳۶ کشور عضو سازمان ملل متحد که با رای موافق خود با نجات آرژانتین از دام صندوق کرکس کنار این کشور ایستادند، اذعان داشت که لایحه‌ای که به کنگره ارائه شده ابتکار عملی از سوی دولت آرژانتین است؛ امیدواریم تا این قانون در مسیر ایجاد نظم عمومی موثر واقع شود.
وی در این‌باره گفت که قطعنامه سازمان ملل و رای موافق اعضای این سازمان به رهایی آرژانتین نشان می‌دهد که هنوز انسانیت زنده است؛ در این راستا من می‌خواهم تمام این اصول انسان‌دوستانه به قانون تبدیل شوند.
رئیس جمهور آرژانتین تصریح کرد که تصمیم داریم تا بدین وسیله اصولی را که ۱۳۶ کشور جهان برای حمایت از آرژانتین به آن رای دادند را در کشور قانونی کرده و اجرا کنیم.
وی در این رابطه عنوان کرد که در طول تاریخ فعالیت سازمان ملل، این سازمان هرگز در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری نکرده و این اولین بار است که سازمان مذکور اقدام به صدور قطعنامه‌ای در این مورد می‌کند.
طبق گزارش‌های دریافتی از روزنامه «گازتا» روزنامه مطرح آرژانتینی، این لایحه در رابطه با حمایت از حقوق یک کشور در فرایند بازپس‌دهی بدهی نوشته شده و به نوعی مدافع حفظ مصونیت کشورها در برابر سازمان‌ها و نهادهاست.
بدین ترتیب تصویب این قانون کمک می‌کند تا احترام و حرمت اکثریت واجد شرایط باز پس‌دهی بدهی حفظ شود.
«فرناندز» در این رابطه گفت که اگر اکثریت طلبکاران پیشنهاد کشوری بدهکار همچون آرژانتین را برای بکارگیری این اصول بپذیرند، دیگر طلبکاران نیز ناچار به قبول اصول پیشنهادی ما خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد که هدف اصلی آرژانتین از طرح این پیشنهاد در واقع حمایت از ملت‌ها در برابر سوداگری‌های صندوق‌های تامینی است.
سازمان ملل متحد هفته گذشته به پیشنهاد آرژانتین علیه صندوق کرکس قطعنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن دامنه فعالیت‌های این صندوق محدود خواهد شد.
اصول این قطعنامه که به پیشنهاد آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل به رأی گذاشته شد، با ۱۳۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۴۱ رأی ممتنع به تصویب رسید.
به گزارش فارس، آرژانتین درگیر کشمکش با صندوق کرکس است؛ این صندوق از «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین درخواست داشت که رأی قاضی «گریسا»، قاضی دادگاه فدرال در «نیویورک» که آرژانتین را موظف به پرداخت ۱۳۳۰ میلیون دلار به صندوق کرکس در ازای بدهی‌های خود از سال ۲۰۰۱ می‌کند را بپذیرد.
صندوق کرکس در زمانی که اوراق قرضه آرژانتین در ارزان‌ترین قیمت بوده، آن‌ها را خریداری کرده و خواستار دادن آن‌ها به آرژانتین با ۱۰۰ درصد ارزش افزوده بود.
این کشور آمریکای جنوبی در حال بازپرداخت ۹۳ درصد بدهی‌های عمومی خود می‌باشد و ۷ درصد باقی مانده آن در دست طلبکارانی است که هیچ‌گونه از معادلات آرژانتین در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ را قبول ندارد؛ این موضوع به درگیری‌های قضایی فراوانی مبدل شده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 6 =