کد خبر : 11435
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
-

مظلومی، یک امتیاز عقب‌تر از رکــورد خودش!

مظلومی، یک امتیاز عقب‌تر از رکــورد خودش!

استقلال با نتیجه‌ای که در تبریز گرفت، روند کامیابی‌هایش، در فصل جاری لیگ برتر را تداوم بخشید و حالا همچنان به طور جدی مدعی صدرنشینی و قهرمانی تلقی می‌شود.

قائم آنلاین،

البته این را هم نباید نادیده گرفت که استقلال تا اینجای کار فقط با یک تیم مدعی بازی کرد.

(ذوب‌آهن) كه حاصل آن هم ناكامي خانگي بوده است اما به هر حال نمي‌توان روند مطلوب جمع‌آوري امتياز اين تيم را كتمان كرد به ويژه آنكه استقلال ۳ برد خارج از خانه كسب كرده كه يكي از آنها مقابل استقلال اهواز در گرماي بالاي ۴۵ درجه حاصل شد. استقلال تا اينجاي كار خوب پيش رفته اما يك نكته بسيار حائزاهميت وجود دارد و آن نرسيدن پرويز مظلومي به ركورد خودش است؛ ركوردي بسيار خوب كه در فصل ۹۱-۹۰ بر جاي گذاشت و هنوز نتوانسته آن را بشكند. نتايجي كه استقلال در ۵ بازي اول خودش در آن فصل گرفت به معناي واقعي كلمه مطلوب بود. به بهانه ۵ بازي‌اي كه استقلال برگزار كرده، بد نيست عملكرد اين تيم در ۵ مسابقه نخست طي فصولي كه پرويز مظلومي سرمربي اين تيم بوده را مرور كنيم.

فصل ۹۰-۸۹ 
گام‌هاي لرزان
استقلال فصل ۹۰-۸۹ را در حالي شروع كرد كه پرويز مظلومي براي اولين مرتبه هدايت اين تيم را برعهده گرفته بود. خسرو حيدري و هاشم بيك‌زاده از تيم رفته بودند و باشگاه پس از استعفاي واعظي‌آشتياني چند وقت مدير نداشت تا اينكه فتح‌ا…زاده آمد و مظلومي را سرمربي كرد. در آن مقطع امير قلعه‌نويي سرمربي سپاهان بود و بابت جذب حيدري و بيك‌زاده مورد انتقاد گروهي از طرفداران استقلال قرار داشت. از سوي ديگر بديهي بود كه سايه سنگين امير بالاي سر پرويز باشد. استقلال تمريناتش را ديرتر از اغلب تيم‌ها شروع كرد اما با اين وجود هفته اول در خانه شهرداري تبريز به پيروزي رسيد تا اعتماد به نفسش بيشتر شود. البته مشكلات خيلي زود خودش را نشان داد و آبي‌ها هفته دوم در تهران مقهور فولاد شدند. تساوي مقابل ذوب‌آهن و استيل‌آذين طي هفته‌هاي سوم و چهارم گام‌هاي استقلال را لرزان كرد اما برد مقتدرانه برابر پيكان ( ۳ بر صفر) باعث شد تا اوضاع بهتر شود و آبي‌ها از ۵ مسابقه صاحب ۸ امتياز شوند. استقلال در پايان آن فصل عنوان نايب‌قهرماني را مال خود كرد.

فصل ۹۱-۹۰
استارت رؤيايي، پايان تراژدي
حكايت فصل ۹۱-۹۰ متفاوت بود. پرويز مظلومي در استقلال به عنوان سرمربي جا افتاد و به پشتوانه برتري در دو دربي رفت و برگشت فصل قبل ميان طرفداران هم جايگاه مطلوبي يافته بود. از سوي ديگر استقلال آنقدر در آن فصل ستاره خريده بود كه لقب كهكشاني‌ها را مال خود كرد. از بازگرداندن رحمتي و حيدري گرفته تا جذب جاسم كرار و حمودي (حمودي در آن مقطع انصافاً خوب بود) بنابراين همه انتظار استارتي مقتدرانه را داشتند و اين اتفاق هم رخ داد. كار اگرچه با تساوي خارج از خانه برابر سپاهان شروع شد اما در هفته‌هاي دوم تا پنجم داماش، مس‌كرمان، فجرسپاسي و فولاد به ترتيب مقابل استقلال سر تعظيم فرود آوردند تا استقلال اقتدار خودش را به رخ بكشد و طي ۵ هفته صاحب ۱۳ امتياز شود. در آن زمان كمتر كسي فكر مي‌كرد اين تيم با چنين استارت مطلوبي در نهايت عنوان سومي فصل را مال خود كند و دستش از جام كوتاه بماند!

فصل ۹۵-۹۴ يك امتياز كمتر
شرايط تمرين استقلال قبل از شروع فصل جاري هم چندان مطلوب نبود اما اين تيم انصافاً در بازي اول خيلي خوب بازي كرد و سياه‌جامگان را در مشهد برد. پيروزي مقابل ملوان امير قلعه‌نويي در هفته دوم مظلومي را فاتح يك جدال حيثيتي كرد تا قبل از جدال با ذوب‌آهن دوران سرخوشي او باشد اما يحيي گل‌محمدي يك باخت تلخ خانگي را به استقلال تحميل كرد تا آبي‌ها احساس خطر كرده و در هفته‌هاي بعدي از سد استقلال اهواز و گسترش‌فولاد بگذرند. حالا استقلال تهران با مظلومي ۱۲ امتياز از ۵ مسابقه گرفته اما سرمربي آبي‌هاي پايتخت در قياس با فصل ۹۱-۹۰ هنوز يك امتياز كمتر از ركورد خودش كسب كرده است. البته قطعاً در پايان فصل معيارهاي سنجش توانايي و ميزان توانايي مظلومي به شكل ديگري ارزيابي شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =