کد خبر : 6728
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
-

حمله مزدوران آل سعود به نماینده انصارالله/ جلوگیری از ورود الحوثی به میزگرد سازمان ملل در ژنو + تصاویر

نماینده جنبش انصارالله که مشغول تشریح جنایت‌های رژیم سعودی در یمن بود مورد حمله یمنی‌های وابسته به رژیم سعودی قرار گرفت و اجازه‎ ورود به میزگرد سازمان ملل متحد در ژنو را نیافت.

به گزارش علویون؛ کنفرانس مطبوعاتی نمایندگان جنبش انصارالله یمن در ژنو که با محوریت جنایت‌های رژیم سعودی درحال برگزاری بود، با حمله وابستگان به رژیم آل سعود به خشونت کشیده شد.

براساس این گزارش، «حمزه الحوثی» نماینده جنبش انصارالله یمن مشغول تشریح جنایت‌های رژیم سعودی در یمن بود اما ظاهراً سخنان وی به مذاق برخی از یمنی‌های وابسته به عربستان حاضر در نشست خوش نیامد و دو نفر از آنان به وی حمله فیزیکی کردند.

روزنامه نگاران اعلام کردند بعد از اینکه زنی یک لنگه دمپایی به طرف حمزه الحوثی، رئیس هیئت حوثی‌های یمن در ژنو پرتاب و حوثی‌ها را به کشتار جمعی در جنوب یمن متهم کرد، در کنفرانس مطبوعاتی حوثی‌ها در ژنو درگیری روی داد.

این منابع با اشاره به این که پرتاب لنگه کفش در فرهنگ عربی توهین بزرگی محسوب می‌شود، اعلام کردند این زن خطاب به هیأت انصارالله در ژنو فریاد زد قاتل‌هایی که در جنوب یمن مرگ و بیماری می‌گسترند!!

توهین این زن به نماینده انصارالله درحالی صورت گرفته که رژیم سعودی و ۹ کشور عرب دیگر به همراهی آمریکا از ششم فروردین حملات وحشیانه‌ای علیه ملت یمن آغاز کرده‌اند که در جریان این حملات تاکنون بیش از ۹ هزار یمنی کشته و یا مجروح شده‌اند.

حمله به نماینده انصارالله در باشگاه مطبوعاتی سوئیس روی داد و شش مرد نیز در حالی که پرچم یمن جنوبی سابق را در دست داشتند با سر دادن همان شعار به این زن پیوستند. جنبش خودمختاری جنوب یمن بازگشت به استقلال جنوب یمن را خواستار است. یمن جنوبی و یمن شمالی در سال ۱۹۹۰ باهم متحد شدند.

نماینده‌ جنبش انصارالله در مذاکرات ژنو پس از این مشاجره چند دقیقه‌ای توانست اعصاب خود را کنترل کند.

نکته قابل توجه اینکه برگزارکنندگان این نشست مطبوعاتی هیچ گونه اقدامی برای جلوگیری از این کار نکردند و گروهی از شرکت کنندگان در این کنفرانس سعی کردند یکی از مهاجمان را از سالن بیرون کنند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله در واکنش به این حادثه گفت: هدف از پرتاب کفش به حمزه الحوثی توطئه برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های عربستان است.

گفتنی است زنی که در اقدامی توهین آمیز کفش خود را به سوی حمزه الحوثی پرتاب کرد «ذکری العراسی» خبرنگار و مزدور سعودی است.

همچنین عصر پنج‌شنبه هیات انصارالله به رهبری الحوثی اجازه‎ ورود به میزگرد سازمان ملل متحد در ژنو با موضوع حقوق بشر در کشورهای عربی را نیافت.

هیأت یمنی که به نمایندگی از جنبش انصارالله در مذاکرات یمن در ژنو حاضر شده‌اند، نتوانستند در یک میزگرد با عنوان «وضعیت حقوق بشر در یمن و مسئولیت سازمان ملل متحد» که در حاشیه‌ بیست و نهمین جلسه‌ شورای حقوق بشر این سازمان برگزار می‌شد، حاضر شوند.

براساس گزارش‌ها، بنا بود حمزه الحوثی در این نشست شرحی از مصائب قربانیان حملات نظامی عربستان به یمن ارائه دهد اما به دلیل حضور شخصی از طرف نماینده‌ ویژه‌ سازمان ملل در هتل این هیات، نمایندگان انصارالله خیلی دیر به محل برگزاری نشست رسیدند.

پس از این واقعه نیز، مأمورین امنیتی در محل برگزاری نشست به بهانه‌ این‌که نمایندگان انصارالله پاسپورت خود را به همراه ندارند، مانع ورود آن‌ها شدند و در نهایت هنگامی اجازه‌ی ورود صادر شد که کنفرانس مذکور به اتمام رسیده بود.

در نهایت الحوثی تصمیم گرفت که در خارج از محل کنفرانس، تصاویری از کشتار غیرنظامیان یمنی با سلاح‌های ممنوعه مانند بمب‌های فسفری و خوشه‌ای توسط عربستان سعودی را به خبرنگاران نشان دهد و پرده از جنایات آل سعود در این کشور بردارد.

حمزه الحوثی با اشاره به اینکه مذاکرات روز جمعه به پایان خواهد رسید، اطمینان داد هدف از مذاکرات ژنو یافتن راه حل سیاسی است. این مذاکرات رایزنی‌های مقدماتی است که مذاکرات بسیار دیگری را در پی خواهد داشت و ما امیدواریم این مذاکرات به توافقنامه‌ای مبتنی بر برخی اصول بینجامد تا به طرف‌های یمنی امکان دهد این بحران فراگیر را حل کنند.

وی همچنین افزود: ما امیدواریم همه این تلاش‌ها به انتخاباتی عادلانه، دموکراتیک و معتبر منتهی شود.

نماینده جنبش انصارالله خاطرنشان کرد: حوثی‌ها از آتش بسی مانند آنچه که سازمان ملل پیشنهاد می‌کند حمایت می کنند اما سعودی‌ها و متحدان آنها آن را نمی‌خواهند.

 

منبع: ابنا

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 4 =