کد خبر : 317594
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
-

بن فرحان: جنگ یمن باید از راه گفت‌وگو پایان یابد

بن فرحان: جنگ یمن باید از راه گفت‌وگو پایان یابد

وزیر خارجه عربستان سعودی خواستار پایان جنگ یمن از راه گفت‌وگو شد و اعلام کرد که باید راهی برای بازگشت آتش‌بس در یمن پیدا کرد.

به گزارش عصرقائم، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان چهارشنبه شب در سخنانی بر لزوم پایان جنگ یمن از راه گفت‌وگو تأکید کرد.

به گزارش المیادین، وزیر خارجه عربستان گفت: ما باید راهی برای بازگرداندن آتش‌بس در یمن بیابیم و در صورت امکان، برای تبدیل آن به آتش‌بس پایدار اقدام کنیم.

بن فرحان افزود: ما درحال پیشرفت در یمن هستیم، اما همچنان کارهایی باقی مانده است که باید آنرا انجام دهیم.

به دنبال رایزنی های سازمان ملل متحد و حسن نیت صنعا، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ آتش بسی دو ماهه در یمن برقرار شد که پس از دو دوره تمدید دو ماهه در ۱۰ مهرماه بدون دستیابی به توافقی جدید به پایان رسید. از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود، اما این آتش بس صدها بار توسط ائتلاف متجاوزان نقض شد.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی این اظهارات را در حالی مطرح کرده که طبق جدیدترین آمار تلفات جنگ یمن که از سال اوایل سال ۱۳۹۴ ه.ش شروع شده است، بیش از ۸۰۰۰ کودک کشته و یا مجروح شده‌اند.

احمد ابو حمراء رئیس مرکز حقوق بشری یمنی موسوم به عین الانسانیه (چشم بشریت) در کنفرانس مطبوعاتی درباره جنایات ائتلاف متجاوز عربی در حق کودکان یمنی اعلام کرد که هشت هزار و ۶۰۵ کودک یمنی در پی حملات و تجاوز به یمن از سال ۲۰۱۵ تاکنون کشته و مجروح شده‌اند.

وی گفت: این آمار شامل چهار هزار و ۱۷ کشته و چهار هزار و ۵۸۸ کودک مجروح در طول هشت سال تجاوز به یمن است.

عبدالوهاب المحبشی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در سخنانی در این باره اظهار کرد: تاریخ جنایاتی فجیع‌تر از جنایات ائتلاف متجاوز آمریکای و سعودی علیه کودکان یمن به خود ندیده است.

وی خاطرنشان کرد: ملت یمن کسانی را که فرزندان و زنانشان را به قتل رساندند فراموش نخواهند کرد و با هر کودک یمنی که به دست متجاوزان کشته شود نسل‌هایی از افراد مبارز انقلابی خلق می‌شود.

بن فرحان: جنگ یمن باید از راه گفت‌وگو پایان یابد/ خواستار آتش‌بس پایدار هستیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − نه =