کد خبر : 6378
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
-

شیعیان محاصره‌شده «فوعه» و «کفریا» در معرض حمله شدید النصره+عکس

بیش از ۸۰ روز از محاصره کامل دو شهرک الفوعه و کفریا توسط تروریست‌های جبهة النصره می‌گذرد. از طرف دیگر تروریست‌ها آماده حمله‌ای شدید شده‌اند.

به گزارش علویون؛ مردم شیعه دو شهرک محاصره شده «الفوعه» و «کفریا» در ادلب سوریه همچنان مقابل تروریست‌های جبهة النصره مقاومت می‌کنند.


موقعیت دو شهرک در استان ادلب

محاصره النصره و مقاومت مردمی ادامه دارد

تروریست‌های جبهه النصره بشکل مستمر حملات خود را به صورت انفجار خودروهای حامل مواد منفجره و هجوم چند صد نفری به دو شهرک محاصره شده انجام می‌دهند اما هر بار با مقاومت شدید نیروهای مردمی دو شهرک مواجهه می‌شوند.

به گزارش فارس، نیروهای تروریستی النصره به دلیل شکست‌های پی‌درپی عملیات خود علیه دو شهرک محاصره شده، حملات خمپاره‌ای خود را بصورت دیوانه‌وار و به صورت شبانه‌روزی علیه اهالی دو شهرک انجام می‌دهند و هر روزه تعدادی از اهالی دو شهرک به دلیل حملات راکتی نیروهای جبهه النصره شهید و زخمی می‌شوند.

به دلیل سقوط شهر «اریحا» حلقه محاصره دو شهرک الفوعه وکفریا تنگ‌تر شده است. همچنین راه ارتباط با بیرون از دو شهرک از طریق اینترنت و مخابرات بسیار سخت‌تر شده است.

نیروهای تروریستی جبهه النصره هنوز ساختمان مربوط به مخابرات ارتش در اریحا را تخریب نکرده‌اند اما در صورت تخریب و نابودی مخابرات ارتش، راه ارتباطی دو شهرک با بیرون به طور کامل قطع خواهد شد.

کمک‌رسانی با بالگرد دشوار و اندک شده است

بالگردهای ارتش سوریه هر از گاهی کمک‌های پزشکی و غذایی را از طریق هوا به دو شهرک می‌رسانند اما به دلیل سقوط شهر اریحا مقدار این کمک‌ها بسیار کم شده است.

یک منبع محلی به فارس گفت: متاسفانه روز گذشته مقدار زیادی از محموله کمک‌های غذایی و پزشکی پرتاب شده توسط بالگردهای ارتش سوریه به دلیل پرتاب نامناسب، نابود شد. همچنین بالگردهای ارتش به دلیل تهدیدات و شلیک مکرر خمپاره‌های نیروهای تروریستی جبهه النصره در اطراف دو شهرک مجبور به ترک فوری منطقه شدند و به نظر می‌رسد پرتاب نامناسب کمک‌ها به همین دلیل بوده است.

چندی پیش نیز یکی از مسئولان نیروهای مردمی در این دو شهرک به فارس گفته بود که نیروهای تروریستی جبهه النصره برای فشار آوردن بیشتر به دو شهرک محاصره شده اقدام به سوزاندن مزارع کشاورزی اطراف الفوعه و کفریا توسط خمپاره کرده‌اند.

این منبع همچنین گفت: از سوی دیگر نیروهای تروریستی موجود در شهر «تفتاز» روز گذشته سه موشک را به سمت شهرک الفوعه شلیک کردند که خوشبختانه دو فروند از موشک‌ها عمل نکرد و موشک سوم فقط خسارت مادی در برداشت و فقط تعدادی ساختمان آسیب دید.

درگیری شب گذشته ۳ ساعت طول کشید

شب گذشته نیز درگیری شدیدی بین نیروهای مردمی الفوعه با نیروهای تروریستی جبهه النصره در اطراف شهرک گزارش شد و این درگیری ۳ ساعت طول کشیده است.

از سوی دیگر منابع گروه تروریستی جبهه النصره اعلام کرده‌اند که طی چند روز گذشته فرمانده گروه تروریستی «احرارالشام» به نام «هاشم الشیخ» به همراه تعدادی از فرماندهان گروه تروریستی بازدیدی از اطراف شهرک الفوعه کرده است و نیروهای مردمی الفوعه و کفریا از احتمال حملات بزرگ توسط گروه‌های ترورییستی بعد از بازدید فرماندهان تروریست‌ها در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

همچنین در حال حاضر مردم و نیروهای مردمی در این دو شهرک خود را برای دفع حملات آینده آماده می‌کنند اما روشن نیست اگر محاصره شکسته شود، چه سرنوشتی در انتظار مردم شیعه این دو شهرک خواهد بود.

 

 

منبع: فارس

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + هشت =