کد خبر : 317592
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
-

پیشنهاد پارلمان اروپا برای قرارگرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی

پیشنهاد پارلمان اروپا برای قرارگرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی

پارلمان اروپا به متمم طرحی رأی داد که در آن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته شده سپاه پاسداران ایران را در فهرست به اصطلاح سازمان‌های تروریستی این اتحادیه قرار دهند.

به گزارش عصرقائم، چارلی ویمرز، یکی از اعضای پارلمان اروپا در توییتی نوشت: پارلمان اتحادیه اروپا به درخواست برای وارد کردن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به لیست گروه‌های تروریستی توسط این اتحادیه و اعضایش رای داد.

او گفت نمایندگان پارلمان اروپا به اصلاحیه‌ای برای گزارش سالانه اجرای سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا (CFSP) رای داده‌اند که بر اساس آن، از اعضای این اتحادیه خواسته شده که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهند. قرار است پارلمان اروپا روز پنجشنبه درباره اصل این طرح رأی گیری کند.

بنا بر اعلام بی‌بی سی، این اصلاحیه توسط فراکسیون «محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپا» که یک فراکسیون راست میانه محسوب می‌شود، پیشنهاد شده بود.

در نسخه اصلی گزارش سالانه اجرای سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا که توسط دیوید مک‌آلیستر، رئیس کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا تهیه شده، «سرکوب خشن معترضان در ایران توسط سپاه پاسداران» محکوم شده بود. در اصلاحیه پیشنهادی این بخش از گزارش، متن قبلی حفظ شده، اما درخواست اضافه شدن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا گنجانده شده است.

پیشتر سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره هرگونه اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه هشدار داده بود. او گفته بود: اگرچه در عالم واقع، تحریم و تروریستی نامیدن سپاه پاسداران توسط کشورهای غربی فاقد ارزش عملی و صرفا یک مانور تبلیغاتی پوچ و رذیلانه است؛ اما از منظر سیاسی، پارلمان‌های اروپایی بدانند هر مصوبه ای علیه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.

پیشنهاد پارلمان اروپا برای قرارگرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + چهار =