کد خبر : 6328
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۱۲
-

قتل عام اعضای یک خانواده در جوف/انصارالله طرح «جبهه شمال صنعاء» را ناکام گذاشت/ سخنگوی ارتش یمن: همه مقرهای نظامی عربستان جزء بانک اهداف ماست/ ۷۵ کشته در حملات ۲۴ ساعت گذشته عربستان

نزدیک به دو ماه و نیم از تجاوز نظامی عربستان به یمن می‌گذرد، اما روند جنگ اندک اندک در حال معکوس شدن و کشیده شدن جنگ به خاک عربستان است.

به گزارش علویون؛ عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (۲۱ آوریل) پس از ۲۷ روز بمباران شبانه روزی یمن، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه این کشور را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که تاکنون بیش از سه هزار کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است، بامداد روز ششم فروردین آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

اخبار هفتاد و پنجم روز تجاوز در یمن را اینجا دنبال کنید.

* * * * * *

اخبار هفتاد و ششم روز تجاوز عربستان را در زیر دنبال کنید:

* ۴ عضو یک خانواده از جمله دو کودک و یک زن در حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه «الیتمة» در استان جوف یمن کشته شدند

* انصارالله طرح باز کردن جبهه شمال صنعاء را ناکام گذاشت

* همه مقرهای نظامی سعودی جزء بانک هدف یمن/ سرتیپ «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن: همه پایگاه‌های نظامی یمن جزء بانک اهداف ماست

* استقرار سلفی‌های یمن تحت پوشش نیروهای بحرینی در مرز با عربستان

* مرحله جدید تجاوز به یمن؛ روند معکوس جنگ/ درگیری به خاک عربستان کشیده شده است (تحلیل-العربی الجدید)

* ۴ انفجار شدید در جنوب پایتخت یمن/ صبح امروز سه‌شنبه منابع محلی گفتند که چهار حمله هوایی به جنوب صنعا شد/ حمله اول به «فج عطان» (همان منطقه که اردیبهشت‌ماه شاهد انفجار شدید بود). حمله دوم به یک ساختمان وابسته به وزارت دفاع و حمله سوم به منزل «دوید صهیر» رئیس‌جمهور اسبق در منطقه «حده» انجام شد. صدای پدافند هوایی ارتش یمن نیز همزمان به گوش می‌رسید.

* ممانعت یمنی‌ها از بازگشت نیروهای سعودی/ ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله مانع موضعگیری مجدد نیروهای عربستانی در پایگاه نظامی «کوه تویلق» در جازان شدند/ چهار تانک سعودی در این درگیری منهدم شد

* شلیک موشک اسکاد-بی؛ اقدام هوشمندانه انصارالله در آستانه نشست صلح ژنو

* تسلط نیروهای یمنی بر مقر نظامی «الشرفه» عربستان

کشته شدن دو سرباز عربستانی در حمله خمپاره‌ای ارتش یمن/ دو نظامی سعودی در حمله خمپاره‌ای ارتش یمن به منطقه مرزی «ظهران» واقع در جنوب عربستان کشته شدند.

استقرار نیروهای بحرینی در مرزهای عربستان و یمن/ منابع خبری سعودی از استقرار نیروهای زمینی بحرین در مرزهای عربستان با یمن خبر دادند.

سازمان‌های امدادرسانی استان «تعز» را یک استان «ویران‌شده» اعلام کردند/۵۰ سازمان امدادرسانی، استان «تعز» را در پی تجاوزات هوایی عربستان به یمن، استان «ویران‌شده» خواندند.

*بحاح:هدف اصلی از شرکت در نشست ژنو باز پس گیری قدرت است

*ادعاهای تکراری رئیس جمهور مستعفی یمن علیه ایران

 

 

منبع: فارس

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − شش =