کد خبر : 5800
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
-

اذعان سازمان دیده بان حقوق بشر به استفاده عربستان از بمب های خوشه ای

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: عربستان در حمله به یمن همچنان از تسلیحات ممنوعه بین المللی استفاده می کند. پیش از این نیز سازمان های بین المللی و پزشکان یمنی درباره بمباران مواضع انسانی یمن با بمب های خوشه ای از سوی عربستان خبر داده بودند.

به گزارش علویون؛ سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: عربستان در حمله به یمن همچنان از تسلیحات ممنوعه بین المللی استفاده می کند.

پیش از این نیز سازمان های بین المللی و پزشکان یمنی درباره اقدام عربستان سعودی به بمباران شهروندان یمنی با بمب های خوشه ای خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، در حملات هوایی امروز رژیم سعودی به استان های صنعا، صعده، عدن و عمران، ده ها شهروند بی دفاع یمنی شهید و زخمی شدند.

از مرزهای جنوبی عربستان خبر می رسد، نظامیان سعودی به حال آماده باش کامل در آمده اند. نیروهای ارتش، مردمی و قبایل یمن در پاسخ به تجاوزگری رژیم آل سعود، تلفات سنگینی به نظامیان عربستانی در مناطق مرزی وارد کردند.

در همین حال منابع محلی با انتشار تصاویری از سقوط یک فروند هواپیمای اف ۱۶ نیروی هوایی عربستان در شمال صنعا خبر دادند. گفته می شود، این هواپیما پس از چند حمله به منطقه دیلمی ، مورد اصابت پدافند هوایی ارتش یمن قرار گرفته و سرنگون شده است.

همزمان با این تحولات، رایزنی ها برای برگزاری نشست ژنو و گفتگوها برای حل بحران یمن افزایش یافته است.

 

دانلود
منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + یازده =