کد خبر : 4707
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
-

بازتاب جالب سخنان سید حسن نصرالله در میان مردم یمن

اظهارات سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم حمایت از ملت یمن در ضاحیه جنوبی بیروت بازتابها و پیامدهایی را در کشور یمن داشت.

به گزارش علویون؛ حمایتهای گسترده حزب الله لبنان از مردم یمن با استقبال ملت این کشور روبرو شد. استقبال مردم یمن از حمایتهای حزب الله نه تنها به دلیل زمان مناسب آن است ، بلکه چون این حمایتها که ادای وظیفه الهی و طرفداری از حق در زمانی است که این ملت در آماج توطئه گریهای برخی کشورها قرار می گیرد موجب رضایتمندی مردم یمن را موجب شده است.

هاشم شرف الدین خبرنگار شبکه المنار در گزارشی گفت: ابراز خرسندی ملت یمن از حمایتهای حزب الله به این دلیل بود که حزب الله از مظلوم و حق آن در برابر ظالم و ستمگر حمایت کرده است. از اینرو مردم یمن از مواضع حزب الله تشکر و قدردانی کردند. عبدالله حسین المؤید از فرماندهان جنبش انصار الله در مصاحبه با خبرنگار المنار گفت: «ما نمی دانیم چگونه از حزب الله لبنان و دبیر کل آن سید حسن نصر الله تشکر و قدردانی کنیم زیرا سید نصرالله با این اظهارات ، یمن را در زمانی که همه آن را رها کردند و علیه آن توطئه کردند یاری رساند. از اینرو ما از مواضع بسیار خوب حزب الله تشکر می کنیم». حسن علی العماد دبیر کل سازمان «مستقبل العداله» نیز در این زمینه گفت: «خدا را شکر می کنیم که توفیق یاری دادن حزب الله را به ما عطا کرده است . اظهارات سید حسن نصر الله معادلات درگیری در منطقه را تغییر خواهد داد زیرا همه خواهند دانست که یمن تنها نیست».

 ارزیابی سید حسن نصر الله از تاریخ و زمان کنونی مردم یمن در زمینه مبارزه با تجاوزهایی که با ادعاهای مذهبی و قومیِ گمراه کننده علیه آنان صورت می گیرد باعث شد ملت این کشور احساس رضایتمندی کنند و از این مواضع خوشحال شوند. این در حالی است که اظهارات سید حسن نصرالله وعده ای برای محقق شدن پیروزیها همراه با ادامه صبر و پایداری بود.

حسن مجلی استاد حقوق جنایی در دانشگاه صنعا در مصاحبه با خبرنگار المنار گفت: «سید حسن نصر الله چندین مورد را به مردم یمن بشارت داد : اول اینکه تلاشها و فعالیتهای انقلابیون یمن و میهن دوستان یمنی را در برابر تجاوزها و دفاع از خاک این کشور بسیار با اهمیت توصیف کرد . وی همچنین ملت یمن را بشارت داد که پیروزی این ملت حتما محقق خواهد شد. این مرد زمانی که به پیروزی بشارت می دهد دروغ نمی گوید تاریخ نیز درستی و صحت وعده هایی که نصر الله می دهد را به اثبات رسانده است».

دانلود

 امل المآخذی عضو کمیته مردمی مبارزه با تجاوزهای سعودی-آمریکایی نیز گفت: «ما عادت کرده ایم که مواضع مثبتی از سید حسن نصر الله و حزب الله لبنان ببینیم، اما این مواضع در زمانی که تجاوزهای سعودی بر خاک یمن به اوج خود رسیده است به همه ما امیدهای تازه ای بخشیده است و هنگامی که دیدیم یک مراسم بسیار مهمی برای حمایت از مردم یمن در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شده است و اظهاراتی از شخصیت و مردی بزرگ همچون سید حسن نصر الله در حمایت از ملت یمن ایراد می شود همه ما امیداور شدیم».

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =